Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46458/27121097.2023.29.87

UTJECAJ OGLAŠAVANJA NA DJECU KAO POTROŠAČE

Sandra Soče Kraljević orcid id orcid.org/0009-0009-6954-320X ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina *
Kristina Bodulušić

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 457 Kb

str. 87-103

preuzimanja: 301

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 457 Kb

str. 87-103

preuzimanja: 107

citiraj


Sažetak

Danas se marketingom koriste, gotovo, svi oni koji žele plasirati svoj proizvod ili uslugu ciljnoj skupini kupaca i potrošača i pri tomu se koriste raznim marketinškim alatima. Oglašavanje se pokazalo kao najbolje sredstvo marketinga kao bi se došlo do ciljnih segmenata, između raznih skupina potrošača. Kako bi oglašavanje bilo uspješno, potrebno je prvo izabrati ciljni segment potrošača, te njihove želje i potrebe, jer isti oglas neće biti jednako percipiran kod svih potrošača.
Ukoliko se kao ciljni segment izaberu djeca, ona predstavljaju poseban izazov. Zašto? Zato što imaju veliki utjecaj na donošenje kupovnih odluka svojih bližnjih, kupci su u sadašnjosti zbog džeparca koji dobivaju, a i predstavljaju potencijalne buduće potrošače. Stoga se, pred marketare, postavljaju i brojna pitanja kao što su: “Što je to što bi moglo privući dječju pažnju? Kako zadržati pažnju djece? Koje su prednosti, a koja ograničenja oglašavanja koja za ciljnu skupinu imaju djecu?” kao i mnoga druga. Uspješnost oglašavanja ovisi o tomu koji medij izabrati, odnosno koji je medij najzastupljeniji kod određene dobne skupine; kako privući i zadržati dječju pažnju; o tome kakav utjecaj djeca imaju na donošenje kupovnih odluka unutar obitelji i kod njima bliskih ljudi. Također, često se postavlja pitanje o etičnosti oglašavanja usmjerenog ka djeci. Marketing, usmjeren ka djeci, nije u svim zemljama u jednakim zakonskim okvirima, neke ga zemlje potpuno zabranjuju, neke ga ograničavaju, a neke ga u potpunosti dopuštaju. Ukoliko oglasi ne kvare sliku kod djece o zdravom odrastanju i stvaranju pozitivne slike o sebi, oni ne predstavljaju poseban problem.
Teško je uskladiti marketinške aktivnosti s promjenama u vremenu ubrzanog razvoja tehnologije, globalnog povezivanja i ubrzanog načina života. Jedno je sigurno, iz navedenih promjena proizlazi činjenica da Internet kao mreža globalnog povezivanja postaje sve zastupljeniji medij, posebice kod djece starije od jedanaest do osamnaest godina. Zbog činjenice da su djeca današnjice okružena ekranima već od najranije dobi, digitalni mediji predstavljaju najkraći put kako doprijeti do njih. Zasigurno je to da je glavni čimbenik u pridobivanju dječje pažnje kreativan sadržaj, stoga je potrebno pružiti kreativan sadržaj kako bi povećali njihovu zainteresiranost. U ovom članku će pobliže biti objašnjeni načini i utjecaji oglašavanja usmjerenog ka djeci i koji mediji su im najdostupniji. Istraživanje, koje je provedeno, uokviriti će cjelokupnu sliku o utjecaju oglašavanja na djecu kao potrošače. Istraživanje je provedeno na uzorku od 204 roditelja djece uzrasta od nula do osamnaest godina i dokazalo postavljenu hipotezu: “Oglašavanje putem medija utječe na djecu kao potrošače”.

Ključne riječi

marketing; oglašavanje; djeca kao potrošači; mediji; istraživanje; kreativan sadržaj

Hrčak ID:

313574

URI

https://hrcak.srce.hr/313574

Datum izdavanja:

28.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 880 *