Pregledni rad
Komparativni prikaz građanskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj i Srbiji
Alen Hasikić
; Osnovna škola Joakima Rakovca, Sveti Lovreč
Sažetak
Građanski odgoj i obrazovanje (GOO) predstavlja svojevrsni koncept odgoja i obrazovanja s ciljem osposobljavanja za aktivno participiranje u današnjem svijetu. Europske zemlje provode GOO predmetnim ili kurikularnim pristupom. Hrvatska i Srbija također su uvele GOO u svoje odgojno-obrazovne sustave. U radu se opisuje način implementacije GOO-a u odgojno-obrazovne sustave, analizira se dodatna edukacija za učitelje-provoditelje GOO-a, uz to, analiziraju se kurikulumi GOO-a, te se uspoređuje GOO prema kriteriju obvezatnosti i učestalosti, odnosno planiranoj satnici. Nakon analize prikupljenih podataka vidljivo je da GOO ima sličan tijek implementacije u obje zemlje, te da usavršavanje učitelja, odnosno educiranje za provedbu GOO-a nije provedeno sustavno i s određenim minimumom sati edukacije, već se educiranje razlikuje na nacionalnoj razini, a prema obvezatnosti, u Hrvatskoj se GOO-u pristupa hibridno, odnosno kroskurikularno, prema načelu međupredmetne nastave te kao izvannastavnoj aktivnosti. U Srbiji je GOO alternativa Vjeronauku, a nakon 2006./2007. obvezatan izboran predmet. Učestalost provođenja GOO-a moguće je predvidjeti u školama u kojima se poučava kao izvananstavna aktivnost / izborni predmet, te se najčešće radi o jednom do dva sata tjedno.
Ključne riječi
Građanski odgoj i obrazovanje; GOO; izvannastavna aktivnost; odgojno-obrazovni sustav; međupredmetna tema
Hrčak ID:
313732
URI
Datum izdavanja:
17.12.2023.
Posjeta: 608 *