Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21857/yl4okf8p79

POTICAJI FRA BONE ZVONIMIRA ŠAGIJA RASPRAVI O ODNOSU SOCIJALNOG NAUKA KATOLIČKE CRKVE I SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA

Marijan Cingula


Puni tekst: hrvatski pdf 559 Kb

str. 425-456

preuzimanja: 156

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 559 Kb

str. 425-456

preuzimanja: 97

citiraj


Sažetak

Socijalno poduzetništvo može se promatrati kao razvijeniji oblik poduzetništva u kojem su klasične ekonomske sastavnice poput rizika i profita dopunjene socijalnom brigom o općem dobru. Da bi tradicionalno poduzetništvo poprimilo karakteristike socijalnog poduzetništva, potrebna je povećana poduzetnikova odgovornost ponajprije u odabiru djelatnosti, a zatim još i u načinu odvijanja poduzetničkog pothvata. Također, neizostavna je i društvena potpora koja se sastoji u svjesnom prepuštanju jednog dijela socijalnih aktivnosti poduzetnicima. Bez obzira što poduzetnici izvršavaju preuzete socijalne aktivnosti na tržišnim, prije svega profitnim, načelima, važno je da se njihovim ulaganjima u socijalnu sferu oslobađaju oskudni društveni resursi za podmirivanje nekih drugih potreba kojima se također postiže opće dobro. Socijalno poduzetništvo ima ishodište u individualnoj poduzetnikovoj brizi za podmirivanjem društveno-korisnih potreba, a uz to još i u društvenoj, tj. državnoj potpori tim nastojanjima.
Društveni utjecaj na poduzetništvo može se promatrati i kroz primjenu etičkih normi u poslovanju, pri čemu je važno uočiti one norme koje proizlaze iz socijalnog nauka Crkve. Autor želi pokazati kako je socijalni nauk Crkve sasvim usklađen sa suvremenim konceptom socijalnog poduzetništva koji teži standardizaciji društvene odgovornosti u poslovnim aktivnostima. Rad je posvećen promišljanju ove teme u djelima fra Bone Zvonimira Šagija. On se nije primarno bavio proučavanjem poduzetništva, ali je u stalnoj brizi za primjenu kršćanskih načela u svakodnevnom životu prepoznao važnost socijalne komponente u svim društvenim aktivnostima.

Ključne riječi

društvena odgovornost; katolička etika; socijalno poduzetništvo; socijalni nauk crkve

Hrčak ID:

314110

URI

https://hrcak.srce.hr/314110

Datum izdavanja:

15.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 585 *