Magistra Iadertina, Vol. 18 No. 2, 2023.
Pregledni rad
MODELI ISTRAŽIVANJA PROCESA PRIJELAZA DJETETA IZ PREDŠKOLSKE USTANOVE U OSNOVNU ŠKOLU
Marijana Miočić
orcid.org/0009-0001-9210-1006
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru
Sažetak
Djetetov prijelaz iz predškolske ustanove u osnovnu školu važno je pedagoško pitanje. O kvaliteti i primjerenom uključivanju djeteta u prvi razred osnovne škole raspravljalo se na mnogim svjetskim skupovima u organizaciji različitih međunarodnih organizacija. Na sjednici UNESCO-a održanoj 2010. godine istaknuto je kako se odgojno-obrazovni sustavi razlikuju prema posebnosti kulturnog konteksta kojem pripadaju, što pretpostavlja i različit pristup prijelaza djeteta iz jednog odgojno-obrazovnog konteksta u drugi. Velik utjecaj na tijek odvijanja procesa prijelaza ima obrazovna politika, stoga je tema prijelaza djeteta iz predškolske ustanove u osnovnu školu u Republici Hrvatskoj vrlo važna u provedbi kurikulnih promjena. U radu će se dati presjek dosadašnjih istraživanja procesa prijelaza djeteta iz predškolskog odgojno-obrazovnog konteksta u kontekst prvog razreda osnovne škole u pojedinim zemljama Europe i svijeta (SAD, Australija) te u Republici Hrvatskoj. Na temelju dobivenih podataka utvrdit će se postoji li odgojno-obrazovni kontinuitet na dobrobit pojedinog djeteta.
Ključne riječi
prijelaz djeteta iz predškolske ustanove u osnovnu školu; različiti pristupi prijelazu djeteta; proces prijelaza; obrazovna politika
Hrčak ID:
314206
URI
Datum izdavanja:
9.2.2024.
Posjeta: 621 *