Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

MODELI ISTRAŽIVANJA PROCESA PRIJELAZA DJETETA IZ PREDŠKOLSKE USTANOVE U OSNOVNU ŠKOLU

Marijana Miočić orcid id orcid.org/0009-0001-9210-1006 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 278 Kb

str. 97-110

preuzimanja: 207

citiraj


Sažetak

Djetetov prijelaz iz predškolske ustanove u osnovnu školu važno je pedagoško pitanje. O kvaliteti i primjerenom uključivanju djeteta u prvi razred osnovne škole raspravljalo se na mnogim svjetskim skupovima u organizaciji različitih međunarodnih organizacija. Na sjednici UNESCO-a održanoj 2010. godine istaknuto je kako se odgojno-obrazovni sustavi razlikuju prema posebnosti kulturnog konteksta kojem pripadaju, što pretpostavlja i različit pristup prijelaza djeteta iz jednog odgojno-obrazovnog konteksta u drugi. Velik utjecaj na tijek odvijanja procesa prijelaza ima obrazovna politika, stoga je tema prijelaza djeteta iz predškolske ustanove u osnovnu školu u Republici Hrvatskoj vrlo važna u provedbi kurikulnih promjena. U radu će se dati presjek dosadašnjih istraživanja procesa prijelaza djeteta iz predškolskog odgojno-obrazovnog konteksta u kontekst prvog razreda osnovne škole u pojedinim zemljama Europe i svijeta (SAD, Australija) te u Republici Hrvatskoj. Na temelju dobivenih podataka utvrdit će se postoji li odgojno-obrazovni kontinuitet na dobrobit pojedinog djeteta.

Ključne riječi

prijelaz djeteta iz predškolske ustanove u osnovnu školu; različiti pristupi prijelazu djeteta; proces prijelaza; obrazovna politika

Hrčak ID:

314206

URI

https://hrcak.srce.hr/314206

Datum izdavanja:

9.2.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 621 *