Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.72.2.1

Inicijalna izobrazba učitelja za odgoj i obrazovanje iz ustanova socijalne skrbi u inkluzivnoj školi

Vesnica Mlinarević ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Kineziološki fakultet
Krunoslava Duka ; OŠ „Ladimirevciˮ


Puni tekst: hrvatski pdf 408 Kb

str. 4-21

preuzimanja: 55

citiraj


Sažetak

Učenici iz ustanova socijalne skrbi osjetljiva su podskupina čije se inkluzivne potrebe često razlikuju od potreba prosječnog učenika za koje se očekuju specifične učiteljske kompetencije. Rad prikazuje posebne odgojno-obrazovne potrebe ove heterogene skupine školske djece pojašnjavajući razloge češće pojavnosti teškoća u učenju, problema u ponašanju, emocionalnih i drugih razvojnih problema uvjetovane nepovoljnim odgojnim, socijalnim, ekonomskim i kulturnim čimbenicima. Analizirani su važeći online dostupni studijski programi fakulteta budućih učitelja obveznih osnovnoškolskih nastavnih predmeta i učitelja razredne nastave dvaju sveučilišta u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je utvrditi broj predmeta usmjerenih na poučavanje učenika s teškoćama tijekom inicijalnog obrazovanja budućih učitelja te pojavnost tema odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju u predmetima koji čine temelj buduće učiteljske prakse, predmetima za stjecanje didaktičko-metodičkih, psiholoških, pedagoških, socijalnih i praktičnih nastavnih kompetencija. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao prediktor za buduća istraživanja i osnova pri kreiranju programa za stručna usavršavanja u području inkluzivnog poučavanja utemeljena na objektivnim potrebama pojedinih učiteljskih zanimanja.

Ključne riječi

inicijalna izobrazba, inkluzija, kompetencije učitelja, učenici bez odgovarajuće roditeljske skrbi.

Hrčak ID:

314519

URI

https://hrcak.srce.hr/314519

Datum izdavanja:

1.12.2023.

Posjeta: 113 *