Prethodno priopćenje
PRIMJENA STABLA ODLUKE NA PROBLEMU IZLASKA PODUZEĆA NA NOVA TRŽIŠTA
Toni Crljen
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Nikola Kadoić
orcid.org/0000-0002-8455-9105
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Dijana Oreški
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Sažetak
Plasiranje proizvoda ili usluga poduzeća na nova tržišta možemo analizirati kao problem odlučivanja u uvjetima nesigurnosti i rizika. Kod izlaska na novo tržište poduzeće treba odlučiti koje je to tržište na koje izlazi. Kad se odluči za tržište, tek dok poduzeće proizvede proizvode ili kreira usluge te razvije kanale prodaje svojih proizvoda ili usluga na tom tržištu, što može predstavljati značajan trošak, poduzeće će vidjeti koliko je izabrano tržište bila dobra odluka - po odgovoru tržišta na ponudu poduzeća. Poduzeće može angažirati odgovarajuću agenciju koja može pomoći u tome da odgovor tržišta bude što bolji. U ovom radu obrađuje se model odlučivanja o izlasku na tržište temeljen na metodi stabla odlučivanja. U studiji slučaja, informatičko poduzeće može samostalno ili uz pomoć specijalizirane agencije izaći na tržište. Korištenje stabla odluke u ovom problemu omogućilo je bolju vizualizaciju bitnih aspekata odluke, racionalni pristup odlučivanju te u konačnici isplativiju odluku. Dodatno, ovakav model odlučivanja može biti dobar promotivni materijal za agenciju koja nudi usluge posredovanja prilikom izlaska na nova tržišta budući da stablo odluke na vizualan i analitički, a opet jednostavan način pokazuje pogodnosti koje nudi agencija u odnosu na samostalni
izlazak na tržište.
Ključne riječi
nesigurnost; rizik; posredovanje; izlazak na tržište; stablo odluke
Hrčak ID:
314727
URI
Datum izdavanja:
15.3.2024.
Posjeta: 631 *