Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17234/SocEkol.33.1.2
Ispitivanje prilagodljivosti potrošačkog etnocentrizma pomoću CETSCALE-a: usporedba Filipina, Slovačke i Češke
Marián Čvirik
orcid.org/0000-0003-4701-1543
; University of Economics in Bratislava, Faculty of Commerce, Department of Marketing, Bratislava, Slovakia
Emmanuel Dotong
orcid.org/0000-0002-7290-0767
; Lyceum of the Philippines University-Manila, College of Business Administration, Philippines
Sažetak
Potrošački etnocentrizam relevantna je tema jer se ne tiče samo konteksta ponašanja potrošača, već i domaćeg gospodarstva i međunarodne trgovine. Ovaj članak ima za cilj istražiti prilagodljivost instrumenta za mjerenje potrošačkog etnocentrizma, tzv. CETSCALE, u odabranim zemljama kao što su Filipini, Slovačka i Češka. Kako bi se ispitala prilagodljivost, bilo je potrebno provesti mjerenje potrošačkog etnocentrizma u proučavanim zemljama, zatim ispitati pouzdanost istraživačkog instrumenta, te končano ispitati prilagodljivost istraživačkog instrumenta u pojedinim zemljama. Za mjerenje procjene pouzdanosti, u radu se koristi Cronbachov alfa koeficijent pouzdanosti i item-rest korelacija. Za ispitivanje prilagodljivosti koristi se eksplorativna faktorska analiza. Rezultati ukazuju na potrebu prilagodbe CETSCALE-a kontekstu istraženih zemalja. Nalazi pokazuju da je najveća stopa potrošačkog etnocentrizma utvrđena na Filipinima, niži rezultati pronađeni su u Slovačkoj, a najniži u Češkoj. Pri ispitivanju dimenzionalnosti istraživačkog instrumenta, istraživači su pronašli tri dimenzije u češkoj i filipinskoj verziji te dvije dimenzije u slovačkoj verziji. Stoga se može zaključiti da je u svim ovim slučajevima korišteni instrument višedimenzionalan.
Ključne riječi
potrošački etnocentrizam; CETSCALE; modifikacija i prilagodba CETSCALE-a; čimbenici potrošačkog etnocentrizma; Filipini; Slovačka; Češka
Hrčak ID:
316731
URI
Datum izdavanja:
10.5.2024.
Posjeta: 698 *