Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17234/SocEkol.33.1.3
Moda, nostalgija i kultura influencera u epohi društvenih medija
Lucija Sučić
orcid.org/0009-0006-2006-2972
; Novi List
Hajrudin Hromadžić
orcid.org/0000-0002-2176-6465
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Glavni istraživački napor u ovom radu posvećen je preispitivanju kompleksnog međuodnosa mode, modnih trendova i industrije, društvenih medija, influencera te fenomena nostalgije. Jedan od ciljeva tako koncipiranog istraživačkog zadatka jest saznati kako, na koji način i u kojoj mjeri osjećaj nostalgije kod sudionika postaje nosivi motiv za kupnju, ono što u konačnici prodaje određeni modni proizvod. Također, ciljevi su usporediti je li nostalgija danas prisutnija nego što je bila u nekim prijašnjim razdobljima, kakve su percepcije potrošača po pitanju načinâ njene artikulacije na društvenim medijima, korištenje elemenata nostalgije u svrhu marketinga i potrošnje, te kako se u takvu „strukturnu rešetku“ uklapaju influenceri, relativno recentniji fenomen za koji se jednoglasno smatra da ima veliku ulogu pri širenju modnih trendova i poticanja na potrošnju. Odabrana je metoda polustrukturiranog intervjua na uzorku osam sudionika, a pitanja su bila unaprijed odvojena u tri tematska klastera s pripadajućim podklasterima. Kroz sva tri klastera provlačila su se pitanja koja povezuju modu, modne trendove i nostalgiju s društvenim medijima i danas sveprisutnom dominacijom idioma slike, stoga je fokus bio na društvenom mediju Instagram te na ulozi modnih influencera pri svemu tome.
Ključne riječi
društveni mediji; influenceri; moda; modni trendovi; nostalgija
Hrčak ID:
316733
URI
Datum izdavanja:
10.5.2024.
Posjeta: 734 *