Pregledni rad
https://doi.org/10.17818/EMIP/2024/1.15
USPOREDBA AKTIVNOSTI KOMERCIJALNIH I DRUŠTVENIH PODUZETNIKA NA FACEBOOKU
Lana Vinko
; Ronis d.o.o.
Irena Konecki
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet organizacije i informatike
*
Ksenija Vuković
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet organizacije i informatike
* Dopisni autor.
Sažetak
Glavni je cilj ove studije ispitati razlike u praksi korištenja Facebookom između društvenih i komercijalnih poduzetnika. Istraživanje se temelji na službenim Facebook stranicama šest parova komercijalnih i društvenih poduzeća tijekom dvogodišnjeg perioda, dajući ukupno 1046 objava za analizu. Rezultati pokazuju da postoje razlike u sadržaju i vrsti Facebook objava između komercijalnih i društvenih poduzetnika. Dok komercijalni poduzetnici imaju jasno izraženu tržišnu orijentaciju, društvena poduzeća nastoje izgraditi legitimitet filantropa i pokretača društvenih promjena. Ne postoji statistički značajna razlika u broju reakcija po objavi po pratitelju između dviju vrsta poduzeća. Međutim, angažman pratitelja jači je među društvenim poduzetnicima u odnosu na komercijalne poduzetnike. Ono što nedostaje svim poduzećima jest sadržaj koji generiraju korisnici. Vlasnici poduzeća mogli bi uzeti u obzir empirijske rezultate pri izradi strategije za upravljanje prisutnošću na društvenim mrežama.
Ključne riječi
marketing na društvenim mrežama; Facebook; poduzetništvo; društveno poduzetništvo
Hrčak ID:
317755
URI
Datum izdavanja:
11.6.2024.
Posjeta: 574 *