LIT.: (O opernom debiju): K. Kovačević (Dr. K. K.), Borba,[309]. 23(1959):25Večernji list. 1(1959):45
— Ž. Rapanić (Ž.
R.): Dva romantična baleta. Slobodna Dalmacija. 1711(1960):5
—
Premijera »Don Carlosa«. Ibid. 20(1963):134
— Ž.
Rapanić: Preporođeni ansambl. Ibid. 174— (O predstavi Rigoletto): K. Kovačević, Borba,. 2826(1963):7
— P. Selem,
Telegram. 416628(1963):7
— A. Tomašek,
Vjesnik. 24(1963):275
— N. Turkalj,
Večernji list. 5(1963):247— (O predstavi Pelleas i Melisande): D. Gašparović, Studentski list,. 201320(1965):10
— K. Kovačević,
Borba. 30(1965):147
— E. Sedak,
Večernji list. 717(1965):10
— A. Tomašek,
Vjesnik. 2612(1965):5
— N. Turkalj,
Telegram. 6(1965):260((23. IV),). 5
— M. Logar:
Na granici pornografije. Borba. 3020(1965):7
— V. Težak:
Bez predaha (razgovor). Večernji list. 7(1965):296— Isti: Nakon Japana bez predaha (razgovor). Ibid., 30. X, str. 8. — (O predstavi Šišmiš): K. Kos, Ibid.,. 8(1966):87
— K. Kovačević,
Borba. 3111(1966):7
— P. Selem,
Telegram. 730611(1966):5
— (O predstavi djela Mudrijašica i Carmina Burana): K. Kovačević,
Borba. 3116(1966):7
— P. Selem,
Telegram. 7(1966):311((15. IV),). str. 57
— A. Tomašek,
Vjesnik. 2718(1966):4
— N. Turkalj,
Večernji list. 8(1966):227
— A. R.: Ton, ples i pokret. Poruka C.
Orffa zagrebačkoj publici. Ibid. 127
— K. Reyle: »Ero der Schelm«.
Die kroatische Nationaloper an den Wiesbadener Mai-Festspielen. Neue Zürcher Zeitung. 18717(1966):21
— V. Težak:
Obećanje: dobre predstave (razgovor). Večernji list. 8(1966):297
—
Isti: Poziv čak iz Paname (razgovor). Ibid. 258— (O predstavi La Bohème): P. Selem, Telegram,. 83665(1967):6
— N. Turkalj,
Večernji list. 911(1967):9— (O koncertnim izvedbama Porina): Isti, Ibid., 3. X, str. 7.
— P. Selem,
Telegram. 83886(1967):6
—
Jubilarno i svečano. Večernji list. 930(1967):8
— Ž. Rapanić (Ž.
R.): Homogena izvedba. Slobodna Dalmacija. 2317(1967):7
— D. Šerić:
Dobra podjela uloga (razgovor). Ibid. 145
— V. Težak:
Nova scena – novi repertoar (razgovor). Večernji list. 9(1967):217
— N.
Turkalj: Pljesak Gotovcu. Ibid. 307
— (O predstavi Boris Godunov): Ž. Rapanić,
Slobodna Dalmacija. 24(1968):145
— N. Turkalj,
Telegram. 942017(1968):7
— (O koncertnim izvedbama Orfeja i Euridike): P. Selem,
Ibid. 4496(6):6
— K. Kovačević,
Borba. 34(1969):288— (O predstavi Porin): Isti, Ibid.,. 612
— I. Mandić,
Vjesnik. 305(1969):11
— N. Turkalj,
Telegram. 10(1969):502XII), str. 20. — Isti, Večernji list,. 13(1969):6–7. 10
— A. Reiching (A.
R.): »Porin« u novom ruhu. Ibid. 38
— Isti (A.
R-g.): Izvan okvira konvencionalnosti (razgovor). Telegram. 1046314(1969):20–21.
—
Isti (a. r-g): Opera živi organizam (razgovor). Ibid. 49126(26):6–7.
—
Nikša Bareza (brošura s opernim i simfonijskim repertoarom i izvadcima iz kritika).
S. l. (s. a.)
, editor.
1970
— (O predstavi Zaljubljen u tri naranče): Z. Juranić, Studentski list,. 251613(1970):31
— K. Kovačević,
Borba. 486(1970):16
— N. Turkalj,
Večernji list. 14616(1970):(a):.
N.
Bareza u Njemačkoj državnoj operi. Ibid. 207
— R.
D.: Wagner na našem jeziku oduševio Talijane. Vjesnik. 3117(1970):9
—
Isti: »Goldonijev šešir« Nikši Barezi. Ibid. 308
— D. Gracin:
Nedorečeni Beethoven. Slobodna Dalmacija. 286(1970):4
— V. Mirković (V. M.):
Večeras »Aida« (razgovor). Ibid. 264
— Ž. Rapanić: Izvrsna interpretacija Lj.
Molnar - Talajić. Ibid. 284
— Đ.
Šaula: Ispod očekivanja. Ibid. 134
— N.
Turkalj: Wotan Tomislava Neralića. Večernji list. 14(1970):2817
— U ogledalu kritike.
Gostovanje u Ateni 21–26. IX.
1971
Hrvatsko narodno kazalište: premijerni časopis,.
1971
11
— R. D.:
Nova priznanja zagrebačkim »Majstorima pjevačima«. Vjesnik. 326(1971):8
— K.
Kos: Proslava bez sjaja. Telegram. 118926(1971):23
— K. Kovačević:
Kelemenovo »Opsadno stanje«. Borba. 4911(1971):10
— A. Reiching (A.
R.): Opera u Kneževu dvoru. Večernji list. 155(1971):17— (O predstavi Carmen): T. Golanić, Telegram,. 123212(1972):8
— J. Martinčević,
Vjesnik. 33(1972):2811
— N. Turkalj,
Večernji list. 16(1972):2816— (O predstavi Victor Hugo – Jedan protiv svih): T. Golanić, Telegram,. 125696(1972):7
— K. Kovačević,
Borba. 51(1972):29
— N. Turkalj,
Večernji list. 163(1972):11
— P.
Anagnosti: Življa i dinamičnija suradnja (razgovor). Borba. 505(1972):9
— V. Berdović:
Afirmacija Nikše Bareze. Slobodna Dalmacija. 30(1972):277— R. Čangalović: Osunčana glazba (razgovor). 15 dana,. 1512(1972):24–25.
— R. D.:
Nikša Bareza za pultom nirnberških filharmoničara. Vjesnik. 33(1972):149
— J. Martinčević:
Umjetnost, ali kroz kazališnu blagajnu (razgovor). Ibid. 19
— D. Paulik:
Privukli smo radnike (razgovor). Telegram. 1257657724(1972):11
— N.
Turkalj: Trijumf u dvoru. Večernji list. 16(1972):811— uz.: Niksa Bareza Ein Arbeiter im Dienst der Musik. Allgemeine Zeitung (Mainz).
1972
9–10. 11— (O predstavi Carmen u Lenjingradu):.
J. Golovašenko, Večernij Leningrad,
1973
293
— A. Kenigsberg, Leningradskaja pravda,
1973
26
V. — V. P.,
Vjesnik. 3431(1973):6
—
(O predstavi opera Prima la musica, poi le parole i Dafne): S. Hrestak, Večernji list. 1710(1973):5
— K. Kovačević,
Borba. 5212(1973):7
— J. Martinčević,
Vjesnik. 34(1973):87
— (O predstavi Knez Igor): K. Kovačević,
Borba. 5210(1973):7
— J. Martinčević,
Oko. 13519(1973):16
— N. Turkalj,
Večernji list. 17(1973):145
— M. Alković:
Hoće li električne gitare »pojesti« operu? Slobodna Dalmacija. 313(1973):6
— I. B.:
Nikši Barezi Medalja Lenjina. Ibid. 16
— J. Martinčević:
Dostojanstvo ove umjetnosti (razgovor). Oko. 1(1973):25311
— Ista (J. M.):
»Jedan od najtalentiranijih mlađih dirigenata u svijetu«. Vjesnik. 34(1973):2411
—
Ista: »Neočekivan i veseo poklon« zagrebačkih umjetnika. Ibid. 217
—
Ista: Zagrebačka nevjesta očarala Tršćane. Ibid. 28–1. 11
— V. Š.: Barezi –
Medalja Lenjina (razgovor). Večernji list. 1731(1973):8
— I. Tomljanović:
Medalja Lenjina za »Karmen« (razgovor). Borba. 5231(1973):9
— (O predstavi Čarobna frula): K. Kovačević,
Ibid. 5326(1974):10
— J. Martinčević,
Vjesnik. 3526(1974):11
—
(O predstavi opera Kapelnik i Prima la musica, poi le parole): V. Berdović, Slobodna Dalmacija. 32(1974):94
— J. Martinčević,
Vjesnik. 35(1974):811
—
Ista: Vrhunski domet. Ibid. 187
—
Ista: Mozartov realni čarobni svijet (razgovor). Ibid. 227
— N.
Turkalj: Četvero ravnopravnih. Večernji list. 183(1974):10
—
Nikša Bareza u SSSR-u. Vjesnik. 358(1974):7
— (O predstavi Krabuljni ples): S. Hrestak,
Sveta Cecilija. 451(1975):24–25.
— J. Martinčević,
Vjesnik. 35(1975):148
— N. Turkalj,
Večernji list. 19(1975):135
— (O predstavi Morana): K. Kovačević,
Borba. 548(1975):8
— N. Turkalj,
Večernji list. 198(1975):5
— M. Barbieri-Jelača:
Briljantni »Trubadur«. Vjesnik. 3512(1975):9
— D. Šošić:
Pohvale članovima Opere HNK. Ibid. 28
—
Whoʼs who in Opera. (New York).
1976
27–28.
— (O predstavi Otello): S. Hrestak,
Sveta Cecilija. 462(1976):56–57.
— K. Kovačević,
Borba. 55(1976):2111
— A. Tomašek,
Vjesnik. 37(1976):2511
— N. Turkalj,
Večernji list. 20(1976):249
— Isti,
Oko. 3(1976):1103–11017. 12— (O predstavi André Chénier):.
K. Kovačević,
Borba. 55(1976):2111
— N. Turkalj,
Večernji list. 10(1976):259
— S. Hrestak,
Sveta Cecilija. 473(1977):89
— M. Barbieri-Jelača:
Osvježeni »Zrinjski«. Vjesnik. 3710(1976):10df: Enttäuschung und Faszination. Zur Wiederaufnahme von »Eugen Onegin«. Neue Zürcher Zeitung. 197(1976):2834
— P.
Zlatar: Nikša Bareza bez fraka (razgovor). Studio.
1976
6576(6):20–22. — (O predstavi Figarov pir):.
M. Barbieri-Jelača,
Vjesnik. 38(1977):1314
— K. Kovačević,
Borba. 56(1977):1411
— N. Turkalj,
Večernji list. 21(1977):1311
—
»Slavenski« Cipri, Barezi i Prohaski. Vjesnik. 38171(1977):11
— J. Fiamengo (J. F.):
Šansa za domaće autore (razgovor). Slobodna Dalmacija. 351(1977):7
— V. Mirković:
Stvaralačka mašta izvođača (razgovor). Vjesnik. 38(1977):228
—
Isti: Klasici oslobođeni svoje »ozbiljnosti« (razgovor). VUS. 26(1977):132527
— Ž. Rapanić (Ž.
R.): Prigušena atmosfera. Slobodna Dalmacija. 35(1977):44
— Isti (Ž.
R.): Sugestivno govorenje Bombardellijeve muzike. Ibid. 77
— (O predstavi Simon Boccanegra): D. Lisac,
Oko. 6(1978):16824VIII–7. IX). 18
— Ž. Rapanić (Ž. R.), Slobodna Dalmacija,
3617(1978):7
— M. Škunca,
Ibid. 38(1980):144
— J. Auchter:
Fest der Stimmen. Neue Zürcher Nachrichten. 73(1978):296— df: Umbesetzungen in »Falstaff« und »La Cenerentola«. Neue Zürcher Zeitung. 199(1978):16–17. 39
— J. Fiamengo (J.
F.): Angažirani glazbeno-scenski noviteti (razgovor). Slobodna Dalmacija. 36(1978):88
— Isti (J.
F.): Koncert dubokog humanističkog usmjerenja (razgovor). Ibid. 197
—
Isti: Narod aktivni sudionik opere (razgovor). Ibid. 117
— K. Kovačević:
Nedostižan uzor nadahnuća. Borba. 575(1978):9
— D. Lisac:
Potvrđena afirmacija (razgovor). Slobodna Dalmacija. 36(1978):148
— J. Martinčević-Lipovčan (J. M. L.):
Bareza odlazi iz Zagreba (razgovor). Vjesnik. 39(1978):296— mr.: »Il Trovatore«. Neue Zürcher Zeitung. 199(1978):442
— Ž. Rapanić (Ž.
R.): Koncert zanimljiva programa. Slobodna Dalmacija. 36(1978):256
—
-tt-: Oper im böhmischen Volkston. Schweizer Erstaufführung von Dvoraks »Jakobiner« am Züricher Opernhaus.
Der Bund (Bern),
, editor. 129(1978):837
(O predstavi Mazepa): D. Courir, Corriere della Sera (Milano),
, editor. 1045(1979):19
— G. Gori, Il Piccolo
(Trieste). 985(1979):9
— R. Tedeschi, LʼUnità (Roma),
1979
58
— M.
Barbieri-Jelača: U Splitu se dobro radi. Vjesnik. 403(1979):6
— J. Fiamengo (J.
F.): »Aida« u novom svijetlu (razgovor). Slobodna Dalmacija. 37(1979):1416
— D. Lisac:
Dirigent je možda važniji od pjevača. Ibid. 108
—
Isti: Predstave kao sat (razgovor). Večernji list. 23(1979):6–7. 36
— V. Mirković (V.
M.): Remont za »Aidu«? Slobodna Dalmacija. 3720(1979):6— mr.: »Der Jakobiner«. Neue Zürcher Zeitung. 200(1979):24X, str. 36. — (O izvedbi Tosce u Zürichu): mr., Ibid.,. 201(1980):1415
— trh.,
Neue Zürcher Nachrichten. 7517(1980):6
— (O predstavi Monteverdijeva Orfeja): V. Mirković,
Večernji list. 24(1980):49
— M. Škunca,
Slobodna Dalmacija. 3853(1980)
—
(O predstavi opera Cavalleria rusticana i Pagliacci u San Franciscu): R. Masullo, The Sacramento Bee. 246(1980):234
— J. Ross, Oakland Tribune,
1980
143
— M. Walsh,
San Francisco Examiner. 116(1980):136
— J. Fiamengo:
»Orfej« će biti spektakl! Slobodna Dalmacija. 38(1980):296
—
Isti: Opera koja oslobađa fantaziju (razgovor). Ibid. 304
— D. Lisac (D.
L.): Vatreni debi u San Francisku (razgovor). Vjesnik. 41(1980):257
— V. Mirković:
Autentični »Orfej« na Peristilu (razgovor). Ibid. 18
—
Isti: Uskoro – američki debi (razgovor). Večernji list. 2426(1980):11
— (O predstavi Rigoletto u San Franciscu): M. Bernheimer,
The Los Angeles Times.
1981
4
prilog Metro,
, editor. 10
— R. A. Masullo,
The Sacramento Bee. 2476(1981):4
— R. Pontzious,
San Francisco Examiner. 117(1981):25
— A. Ulrich,
Ibid. 97
— V.
Frantar: Morda me ne potrebujejo, zato me ne vabijo… (razgovor). Delo (Ljubljana). 236(1981):6
— D.
Lisac: Komplimenti čovjeku u fraku (razgovor). Slobodna Dalmacija. 393(1981):5
— J. Martinčević-Lipovčan:
»Uvijek kad sam u Zagrebu, ostanemo na onom: ʼZvat ćemo vas…ʼ« (razgovor). Od – do. 35(1981):4–5. — rur.: Alban Bergs »Lulu«. Neue Zürcher Zeitung. 202(1981):237
— M. Škunca:
Zarazno radosna predstava. Slobodna Dalmacija. 4020(1982):7
— J. Fiamengo:
Izazov autentike (razgovor). Ibid. 40203(1983)
— V. Manasteriotti (V. Man.): Bareza, Nikša.
Hrvatski biografski leksikon, 1. (Zagreb).
1983
460
— V. Mirković:
Palicom po rokokou, romantici (i Mahleru?) (razgovor). Vjesnik. 4412(1983):5
— M. Škunca:
Doseg najviših razmjera. Slobodna Dalmacija. 40(1983):243
—
Ista: Izvođenjem do glazbene baštine. Ibid. 54
— J. Šmit:
Senzacija se zove »Carmina burana«. Nedjeljna Dalmacija.
1983
74
— J. Čolović-Sviličić:
Nasljeđa i istraživanja glazbene scene (razgovor). Slobodna Dalmacija. 4010(1984):6
— M. Škunca:
Glazbena riznica emocija. Ibid. 136
— D. Čakić:
Monteverdi – pravi potez (razgovor). Ibid. 4126(1985):10
— (O predstavi Krunidba Popeje): Đ. Ivanišević,
Vjesnik. 4615(1986):11
— J. Martinčević,
Ibid. 1815
— V. Mirković,
Slobodna Dalmacija. 4419(1986):16–17.
— M. Škunca,
Slobodna Dalmacija. 4419(1986):15
— Đ.
Ivanišević: Krunidba na Peristilu (razgovor). Večernji list. 30(1986):148
— D. Lisac:
Za pultom evropskih opera (razgovor). Vjesnik. 46(1986):2411
— J. Martinčević:
Nikša Bareza: Baš su zagrizli u trpki kolač Monteverdijev (razgovor). Ibid. 20prilog Panorama subotom. 14–15.
—
Ista: Biti bolji od djela (razgovor). Danas.
1986
25323(23):32–34.
— V. Milin:
Razigrani orkestar. Slobodna Dalmacija. 4426(1986):10
— I. Sabalić: Bareza na Peristilu.
Uz izvedbu Monteverdijeve Krunidbe Popeje. Danas.
1986
2335(5):40–41.
— A. Simeonov:
Djelo izrazitih kontrasta (razgovor). Slobodna Dalmacija. 4415(1986):10
— D. Lisac:
Rasprodani maestro (razgovor). Ibid. 448(1987):12–13.
—
Isti: »Raje delam s stalnim ansamblom kot z zvedniki« (razgovor). Naši razgledi (Ljubljana). 364(1987)— Isti: Niksa Bareza. Ritorna a Trieste per dirigere la »lady« di Sciostakovic (razgovor). Il Piccolo. 10631(1987):8
— T. P. Marović:
Nije Ljeto igračka! Slobodna Dalmacija. 4419(1987):8
— Đ.
Ivanišević: Nije problem u prezimenu (razgovor). Vjesnik. 481(1988):11
— M. Stanetti:
Petnaest minuta ovacija. Ibid. 88— (O predstavi Neron): J. Martinčević, Ibid.,. 4920(1989):7
— V. Mirković,
Slobodna Dalmacija. 4718(1989):14–15.
— M. Stanetti,
Večernji list. 3318(1989):15
— G.
Benić: Kako je Neron propjevao (razgovor). Slobodna Dalmacija. 471(1989):20
— J. Čelan:
Velika i teška partitura (razgovor). Ibid. 164
— Đ.
Ivanišević: Rizik i izazov (razgovor). Vjesnik. 49(1989):15VII, prilog Panorama subotom. 14–15.
— J. Martinčević (J.
M.): Priznanje Barezi. Ibid. 27— (O ORF-ovoj snimci Prstena Nibelunga): Ista, Ibid.,. 517(1990):9
— D. Siriščević,
Danas. 94556(1990):47
— Opera.
Annuario dellʼopera lirica in Italia (s izvadcima iz kritika). (Torino).
1990
— Repertoar hrvatskih kazališta, 1–3. (Zagreb).
1990
— (gb): Nikša Bareza direktor Opere. Slobodna Dalmacija. 47(1990):218— ENR: Säule der Grazer Oper. Kleine Zeitung (Graz),.
1990
16109
— J. Fiamengo: N.
Bareza na čelo Opere? Slobodna Dalmacija. 4718(1990):12
— Isti (J.
F.): Nagrada »Judita« maestru Barezi. Ibid. 2432
— M.
Grgić: (O izvedbama djela Vespro della Beata Vergine). Ibid. 11192614
—
Isti: Večer fluidne muzikalnosti. Ibid. 1418–1. Hribar: Zastupam kompozitore (razgovor). Novi list,.
1990
512–13.
— J. Martinčević:
Nikša Bareza – »opasan« jer vrijedi. Vjesnik. 5115(1990):5
— V. Mirković:
Podići Ljeto na svjetsku razinu (razgovor). Slobodna Dalmacija.
1990
1316–17. — Isti: Himna vječnom životu (razgovor). Ibid. 711
— M.
Stanetti: Bareza liječi oronulost. Večernji list. 346(1990):9— (O talijanskoj praizvedbi Zabrane ljubavi): P. Isotta, Corriere della Sera,. 11610(1991):5
— R. Tedeschi, LʼUnità,
1991
920
— J.
Fiamengo: »Komorna« freska (razgovor). Slobodna Dalmacija. 4818(1991):14
— M.
Grgić: U čast Amadeusa. Ibid. 519
— M. Jelača:
Veliki koncert u Male braće. Ibid. 1519
— D. Lisac:
Pljesak gledališta – i orkestra! Vjesnik. 52(1991):31–311. 8
— J. Martinčević:
Sreća je raditi s dobrima (razgovor). Ibid. 2314
—
Ista: Poziv u Scalu, ne u Zagreb. Ibid. 78
— V. Mirković:
Bareza u Scali (razgovor). Slobodna Dalmacija.
1991
2412–1.
Relja:
Tell uz Božju pomoć (razgovor). Večernji list. 3517(1991):12
— Richard Wagner.
»Der Ring des Nibelungen«. (Graz und Salzburg).
1987
P.
Bolis: Il Campiello a due voci. Paolo Trevisi e Niksa Bareza parlano dellʼopera attesa al »Verdi« (razgovor). Il Piccolo. 11111(1992):27
— G. de Ferra:
Il Campiello sʼaccende. Ibid. 1629
— D.
Lisac: Barezin debi u Scali (razgovor). Slobodna Dalmacija. 4911(1992):28
—
Isti: Štapić na dar (razgovor). Večernji list. 36(1992):2244
—
Isti: Trijumf sa 9. simfonijom. Ibid. 837
— B.
Magdić: Domoljubna dužnost (razgovor). Ibid. 3022
— G.
Montecchi: Il Medioevo santato al popolo. LʼUnità. 69(1992):2821
— M.
Stanetti: Večernja zvijezda Elizabeta. Večernji list. 36(1992):2315
— W.
Weaver: Parsifal. La Scala, Milan. Financial Times (London).
1992
37— (O predstavi Porin):.
I. Lovrec, Slobodna Dalmacija,
1993
1617
— J. Martinčević,
Vjesnik. 5415(1993):15
— D. Schopf,
Kolo. 3910(1993):877–881.
— M. Stanetti,
Večernji list. 3716(1993):15
— G. de Ferra:
Dal telefono alla piazza. Il Piccolo. 112(1993):429
— J. Fiamengo:
Krik s »ledine Judine«. Slobodna Dalmacija.
1993
1511
— M. Grgić:
Furiozni Bareza. Ibid. 2815
— R. Iovino:
Niksa Bareza al Carlo Felice (razgovor). La Stampa (Torino). 127(1993):14
V, izdanje za Liguriju (Genova),
, editor. 45
— M. Jelača:
Zagrebački početak. Slobodna Dalmacija.
1993
1313
—
Isti: Izvan i iznad navike. Ibid. 1412
—
Isti: Dubrovnik ne smije biti mala kopija Salzburga! (razgovor). Ibid. 623–2.
Karli:
Orkestar u Scali tražio je da mi slavni dirigent Muti prepusti svoje mjesto! (razgovor). Globus.
1993
1342(2):51–52.
— V. Mirković:
Dali sve od sebe. Slobodna Dalmacija.
1993
118
— D.
Nenadić: »Tito Strozzi« – Nikši Barezi. Ibid. 2543
— M. Stanetti:
Maestro s izvorišta (razgovor). Večernji list. 37719(1993)
— D. Vrgoč:
Nikša Bareza: Prva integralna izvedba. Vjesnik. 546(1993):25
— I. Brešan:
Simfonija i moteti (razgovor). Slobodna Dalmacija.
1994
1728
— M. Grgić:
Ispod stvarnih mogućnosti. Ibid. 2724
—
Isti: Prisnost i povjerenje. Ibid. 1923
— P.
Isotta: Ma questa seconda Valchiria vale almeno quanto la prima. Corriere della Sera. 1192031(1994)
— M. Jelača:
Od »Lombardijaca« do »madame Liszt« (razgovor). Slobodna Dalmacija.
1994
740
— B.
Ruk-Fočić: Moj život s operom. Zagreb. 199418–1953.
— N.
Turkalj: »Aida« kao drama, bez otrcanosti. Vjesnik. 556(1994):12— (O koncertu u Teatru di San Carlo): P. Isotta, Corriere della Sera,. 1201731(1995):Valanzuolo, Il Mattino (Napoli),. 1041610(1995)
— I. Brešan:
Heroina za sva vremena (razgovor). Slobodna Dalmacija.
1995
545
— M.
Grgić: U duhu vremena. Ibid. 733
— H.
Hoyer: Chronik der Wiener Staatsoper 1945 bis 1995. Wien–München. 1995
— M. Jelača:
Od Janačeka do Orffa (razgovor). Slobodna Dalmacija.
1995
2030
— M. Stanetti:
Poziv promicatelja misije glazbe (razgovor). Večernji list. 393019(1995)
—
Zagrebačka filharmonija 1871.–1996. (Zagreb).
1996
198203206222232236237244246248259263272301323325332predstavi Evgenij Onjegin u Trstu): I. Bešker, Vjesnik. 5730120(1996)
— F. M. Colombo,
Corriere della Sera. 12129(1996):27
— G. de Ferra,
Il Piccolo. 1152831(1996):(O predstavi Carmen):.
M. Barbieri,
Vijenac. 4765(1996):27
— J. Martinčević,
Hrvatsko slovo. 28322(1996):21
— D. Schopf,
Vjesnik. 5721(1996):17
— M. Stanetti,
Večernji list. 4018(1996):28
— M. Barbieri:
Svečanost lijepa pjevanja. Slobodna Dalmacija.
1996
1215
— M. Grgić:
Razigrana jednočinka. Ibid. 301
—
Isti: Profinjeni izričaj. Ibid. 1834
— M. Jelača:
Višeznačnost glazbe. Ibid. 1513
—
Isti: Stanac na svome mjestu. Ibid. 315
—
Isti: Početak s Brucknerom (razgovor). Ibid. 2415
— G. Milić:
Početak suradnje s riječkim kazalištem (razgovor). Novi list. 50829(1996)predstavi opera Dvorac Modrobradog i Cavalleria rusticana u Napulju): S.
Rossi, LʼUnità,
1997
811
— D. Spini,
Il Mattino. 106517(1997)
predstavi Vesela udovica u Trstu): S. Cimarosti,
Il Piccolo. 11630(1997):14
— V. Požgaj,
Vjesnik. 582(1997):21
— M. Barbieri:
Lazarovo uskrsnuće. Slobodna Dalmacija.
1997
1121
— D. Lisac:
Trijumf sa »Siegfriedom« (razgovor). Večernji list. 4123(1997):17
—
Isti: Barezin štapić na poklon. Vjesnik. 582218(1997):(O predstavi Manon Lescaut u Scali):.
I. Brešan, Slobodna Dalmacija,
1998
1942
— D. Lisac,
Vjesnik. 59720(1998)
— B. Perić-Kempf,
Novi list. 52285(1998)
— M. Stanetti,
Večernji list. 4228(1998):18— (O obnovi Porina):.
M. Barbieri, Slobodna Dalmacija,
1998
322
— B. Perić-Kempf,
Novi list. 52435(1998)
— D. Schopf,
Vjesnik. 59319(1998)
— M. Barbieri:
Porin – nesavršen biser hrvatske glazbe. Vijenac. 61238(1998):27
— I. Brešan:
Po Toscaninijevim naputcima (razgovor). Slobodna Dalmacija.
1998
1314
— M. Cigoj:
Ja sam rijetki Hrvat koji je u Scali postavio talijansku operu: tu je čast još jedini imao Lovro pl. Matačić! (razgovor). Globus.
1998
3953(3):66–71.
— M. Grgić: Barezina tempa puna odrešitosti. Slobodna Dalmacija,
1998
2512
— D. Lisac:
Bareza u »Scali«. Vjesnik. 598(1998):18
— T.
Matasović: Smrt repertoarne uhodanosti (razgovor). Vijenac. 6125533(1998)
— B.
Perić-Kempf: Zatvaram tisućljeće u La Scali (razgovor). Novi list. 5220(1998)prilog Mediteran. 2–3.
— M. Stanetti:
Potrošačko rimsko doba (razgovor). Večernji list. 423(1998):62
—
Dubrovački ljetni festival 1950/1999. Dubrovnik. 1999
— M. Grgić: Solidna produkcija. Slobodna Dalmacija,
1999
1710
— D. Lisac:
Čudesan »Sumrak bogova«. Vjesnik. 6012(1999):18
— Z. Olić: U Milano ću odlaziti, u Splitu ostajem!
(razgovor). Večernji list. 4318(1999):38
— S. Sedlar:
Čarobni štapić za glazbu i brak. (Gloria,).
1999
23218(18):22–25. — (O predstavi Fidelio u Scali):.
D. Lisac,
Vjesnik. 617(2000):16
— B. Pofuk,
Jutarnji list. 33(2000):15
— M. Stanetti,
Večernji list. 443(2000):33
— Slobodna Dalmacija,
2000
313— (O praizvedbi opere Judita):.
M. Grgić,
Ibid. 169
— J. Martinčević,
Vijenac. 816716927(2000):50
— (O Aidi na Splitskom ljetu): M. Grgić, Slobodna Dalmacija,
2000
311
— T. Šitin,
Vjesnik. 61(2000):4–5. 13
— (Uz predstavu La Bohème u Scali s opernim studijem): L. Dubini,
Corriere della Sera. 125(2000):939
— D. Lisac,
Vjesnik. 613(2000):15
— P. Panza,
Corriere della Sera. 125(2000):1336— (O predstavi Rigoletto):.
M. Grgić, Slobodna Dalmacija,
2000
1910
— N. Kuzmanić Svete,
Zarez. 2447(2000):37
— B. Pofuk,
Jutarnji list. 319(2000):18
— M. Stanetti,
Večernji list. 4420(2000):42
— T. Šitin,
Vijenac. 8(2000):17630XI),. 31
— Isti,
Vjesnik. 6120(2000):13
—
Muzički biennale Zagreb 1961–2001. (Zagreb).
2000
— T. Alajberg: U čast Beethovenu? Slobodna Dalmacija,
2000
1210
— M. Grgić:
Parlanda kao crne jame. Ibid. 1021
— S. Karli:
Barezin trijumf u teatru Scala. Nacional.
2000
22829(29):47–49.
— D. Lisac:
Kad radim za Scalu, ni vrućina mi ne smeta (razgovor). Večernji list. 44(2000):2319
— B.
Pofuk: Šostakovičeve šifrirane poruke protiv tiranije. Jutarnji list. 326(2000):20
— S. Raca:
Eruptivna emotivnost. Vijenac. 8(2000):161430
— S. Relja:
Bez obzira na teško financijsko stanje, povećat ćemo broj opera (razgovor). Jutarnji list. 310(2000):19— (O koncertnoj izvedbi opere Ernani):.
M. Barbieri, Slobodna Dalmacija,
2001
1045
— T. Matasović,
Zarez. 34915(2001):36
— M. Stanetti,
Večernji list. 4510(2001):13— (O predstavi Attila):.
M. Barbieri,
Vijenac. 919319526(2001):43
— N. Kuzmanić Svete,
Zarez. 36230(2001):33
— B. Pofuk,
Jutarnji list. 416(2001):39
— M. Stanetti,
Večernji list. 4516(2001):17
— T. Šitin,
Vjesnik. 6217(2001):13
— Isti,
Vijenac. 919319526(2001):43
— S. Vuković, Slobodna Dalmacija,
2001
1645
— B. Lazarin:
Nastup za pamćenje violinista Marca Rizzija. Jutarnji list. 430(2001):16
— D. Lisac:
Sjajan uspjeh Bareze – bez ijedne probe! Večernji list. 456(2001):21
— B. Perić-Kempf:
Od lošeg do vrlo kvalitetnog. Vijenac. 919014(2001):32
— B.
Pofuk: Bareza osvježio repertoar Filharmonije. Jutarnji list. 4(2001):14X,. 19
— M. Stanetti:
Ni u Scali ni u »Lisinskom« ne odustajem od izvornog Verdija! (razgovor). Večernji list. 458(2001):17
— T.
Šitin: (O predstavi Ero s onoga svijeta). Slobodna Dalmacija.
2001
245Vijenac. 920313(2001):30
— N. Turkalj: Bravo, maestro Bareza!
Vjesnik. 6217(2001):16
— M. Barbieri:
Apsolutno nedostatno. Vijenac. 102077(2002):35
— D. Komanov:
Danas više ne postoje dirigenti-diktatori (razgovor). Vjesnik. 6326(2002):16
— M. Križić:
Zanimljiv eksperiment. Vijenac. 102097(2002):26
— B. Magdić:
Iz krajnosti u krajnost. Večernji list. 46(2002):214
— T. Matasović:
Poniranje u kolektivnu podsvijest. Zarez. 4858618(2002):39
— D. Paulik:
Ero je vraćen izvorniku (razgovor s P. Gotovcem). Vijenac. 102097(2002):23
— S. Relja:
Premijerom Stravinskog Splitsko se ljeto vraća svojim počecima (razgovor). Jutarnji list. 5(2002):1420
— P. Selem:
Doba režije. Zagreb.
2002
122123135145188208353354360371392438–439. 441452471473–478.
— M.
Stanetti: U Splitu nikog ne zanima budućnost (razgovor). Večernji list. 46(2002):2111
— T.
Šitin: Autoritet i energija. Vijenac. 10(2002):224327— (O izvedbi Berliozove Fantastične simfonije i Lélia): T. Matasović, Zarez,. 510127(2003):34
— M. Stanetti,
Večernji list. 47(2003):2219— (O predstavi Idomeneo): I.Brešan, Slobodna Dalmacija,.
2003
458–5. (Carroll, Opera Now,).
2003
786990J. Haluza, Vijenac. 1123817(2003):40J. Martinčević, Hrvatsko slovo. 941611(2003):18
— T. Matasović,
Zarez. 510210(2003):29
— B. Perić-Kempf,
Novi list. 5710(2003):42
— B. Pofuk,
Jutarnji list. 6(2003):470
— D. Schopf,
Vjesnik. 64(2003):417
— M. Stanetti,
Večernji list. 47(2003):414
— T.
Matasović: Tri orkestra, tri šefa. Zarez. 51166(2003):31
— B.
Perić-Kempf: Biseri božićne glazbe. Vijenac. 1125625725(2003):33
— B.
Pofuk: Ovacije u Festspielhausu Barezi i njegovu ansamblu. Jutarnji list. 65(2003):40
—
Palača za novo stoljeće. 30 godina Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Zagreb.
2004
6370788895111114149166169–170. 176180192196202223239–240. — Splitsko ljeto 1954.–2004. Split.
2004
Antić: Dirigent bi trebao biti skladateljev odvjetnik (razgovor). Vjesnik. 65(2004):2218
— B.
Pofuk: Počast Milku Kelemenu i petica gudačima HRT-a. Jutarnji list. 7(2004):9X, str. 23. — (O koncertnoj izvedbi opere Maria Stuarda): M. Barbieri, Vijenac,. 1330213(2005):26
— T. Matasović,
Zarez. 7(2005):165((20. X),). 30
— M. Barbieri:
Hrabrima sreća pomaže (razgovor s Adelom Golac-Rilović). Vijenac. 132967(2005):26— D. Boaretto: Milano – Teatro alla Scala: La Bohème. OperaClick, 2005. (https://operaclick.com/recensioni/teatrale/milano-teatro-alla-scala-la-boh%C3%A8me)
Karli:
Miljenik Scale koja je otjerala Mutija. Nacional.
2005
50412(12):98–100. — M. Nemeth: Operngeschichte abseits der Routine: Das Grazer Opernhaus unter der Intendanz Carl Nemeth 1972 bis 1990 (disertacija). Sveučilište u Beču, 2005. — M. Barbieri: Tako i nikako drukčije (razgovor).Vijenac. 1433333521(2006):30–31.
Karli:
Barezin trijumf u katedrali, simbolu obnove Dresdena. Nacional.
2006
53331(31):68–72.
— B.
Perić Kempf: Sve me manje zanima broj nastupa, a sve više profil programa (razgovor). Novi list. 59(2006):5
II, prilog Mediteran,
, editor. 8–9.
Valanzuolo:
Con »Butterfly« allʼArena torna la voglia di lirica. Il Mattino. 11430(2006):49
—
Isti: Una »Cavalleria« del fascino antico. Ibid. 1543— (O izvedbi Beethovenove Misse solemnis): B. Magdić, Vijenac,. 153596(2007):23
— T. Matasović,
Zarez. 9(2007):219((29. XI),). 31
— M. Stanetti,
Večernji list. 48(2007):2429J. Martinčević: Bareza u glazbenoj Sikstini. Vjesnik. 68(2007):17–18. 54
— B.
Pofuk: Bareza. »Missa solemnis«, kruna karijere od pola stoljeća. Jutarnji list. 1030(2007):54–55.
— M.
Špoljarić: Zanimaju me djela koja potiču na razmišljanje (razgovor). Vjesnik. 6820(2007):28–29. — (O predstavi Macbeth): T. Matasović, Zarez,. 102266(2008):30–31.
— B. Perić Kempf,
Novi list. 62(2008):2466–67.
— V. Požgaj,
Vijenac. 1636528(2008):26
— M. Stanetti,
Večernji list. 48(2008):2557— (O predstavi Mirjana): M. Barbieri, Kulisa.eu, 26. IV. 2008. (https://opera.hr/index.php?p=article&id=9)— J. Martinčević, Vjesnik. 69(2008):2139
— Z. Weber,
Hrvatsko slovo. 14(2008):679((25. IV),). 19— (O koncertnoj izvedbi opere Ekvinocij): T. Matasović, Zarez,. 1023426(2008):29
— M. Špoljarić,
Vjesnik. 6917(2008):35— (O predstavi Sunčanica): M. Barbieri, Kulisa.eu, 20. X. 2008. (https://klasika.hr/index.php?p=article&id=287)— R. Čangalović, Vjesnik. 6920(2008):41
— M. Stanetti,
Večernji list. 49(2008):20X, str. 25. — (O koncertnoj izvedbi opere Lastavica): V. Požgaj, Kulisa.eu, 1. XII. 2008. (https://opera.hr/index.php?p=article&id=363)
— M. Stanetti,
Večernji list. 491(2008):23
— M. Barbieri:
Hrvatska glazba u odnosu prema nacionalnom (razgovor). Kulisa.eu. 142008(https://opera.hr/index.php?p=article&id=126)
— J.
Haluza: U gradu Mozarta i Karajana. Vijenac. 163819(2008):27–2.
Hribar:
»Macbeth« je vječna tema o želji za vlašću (razgovor). Glas Istre. 65(2008):17
II, prilog Mediteran,
, editor. 4–5.
— Lj.
Mamić Pandža: Verdijev stil učio sam u Scali (razgovor). Vjesnik. 69(2008):2231
— T.
Matasović: Stoljeće uokvireno krizama. Zarez. 102266(2008):32— (O predstavi Traviata): M. Barbieri, Kulisa.eu, 14. III. 2009 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=641). — R. Čangalović, Vjesnik,. 70(2009):14–15. 13T. Matasović, Zarez. 11(2009):253((19. III),). 39D. Schopf, Vijenac. 1739326(2009):25— M. Barbieri: Veliko pospremanje partiture Traviate (razgovor). Kulisa.eu, 21. III. 2009. (https://opera.hr/index.php?p=article&id=660)— Lj. Mamić Pandža: Povratak izvornom Verdiju. Vjesnik. 7010(2009):26T. Matasović: Glazbeno-vremenski kontinuum. Zarez. 11(2009):25828V),. 31
— D.
Schopf: Vrijeme za scensku izvedbu. Vijenac. 17(2009):410((19. XI),). 24
— M.
Špoljarić: Jedinstveno nadahnuće. Vjesnik. 706(2009):25— (O predstavi Lucia di Lammermoor): T. Matasović, Zarez,. 12(2010):282((29. IV),). 31D. Schopf, Vijenac. 18(2010):4226(6):24— (O predstavi Otello): M. Barbieri, Kulisa.eu, 17. VII. 2010. (https://opera.hr/index.php?p=article&id=1145)— J. Haluza, Vijenac. 184304319(2010):31Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije. 8 desetljeća 1930.–2010. (Zagreb).
2010
E. Čić: Hrvatski zvjezdani trenutci. (Zagreb).
2010
C.
Gherbitz: Tannhäuser, coinvolge la musica più che la storia. Il Piccolo. 129(2010):928
— Lj.
Mamić Pandža: »Lucia di Lammermoor« vraćena izvorniku. Vjesnik. 71(2010):24–25. 68
— T.
Matasović: Zagrebački koncerti. Zarez. 12(2010):295((11. XI),). 33— I. Orešić: Ne pada mi na pamet sam se prijaviti u HAZU (razgovor).Vrime,.
2010
1711(11):40–43. J. Parić: Pripremite se za šok (razgovor). Slobodna Dalmacija.
2010
1332–33. — M. C. Vilardo: Niksa Bareza: »Amo la spiritualità di Wagner« (razgovor).Il Piccolo. 129(2010):428— (O predstavi Parsifal): M. Barbieri, Klasika.hr, 1. IV. 2011 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=1253). — T. Matasović, Zarez,. 13(2011):30631III),. 38— B. Pofuk, Jutarnji list,. 13(2011):2827D. Schopf, Vijenac. 19(2011):446((7. IV),). 24
— Z. Weber,
Hrvatsko slovo. 17(2011):834IV), str. 19. — (O predstavi Gioconda): M.
Barbieri,
Klasika.hr. 162011
1341
J. Haluza, Vijenac. 194564578(2011):33— T. Šitin, Slobodna Dalmacija,.
2011
1636— D. Derk: Wagner je dao prednost kršćanstvu zbog žrtve (razgovor). Večernji list, 51(2011) 26. III, prilog Obzor, str. 52–53. — J. Parić: Prozivaju me zbog programa, a on je usvojen.Slobodna Dalmacija,.
2011
238— Ista: Ako odemo u minus, ministar će pomoći (razgovor).Ibid. 941— B. Pofuk: Ovakvi nas koncerti čine dijelom Europe. Jutarnji list,. 13(2011):1282— M. Stanetti: Čvrsti temelji niske opernih ulomaka. Klasika.hr, 30. VII. 2011 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=1355). — T. Šitin: Arja od arija.Slobodna Dalmacija,.
2011
2336E. Vujević: Marsovci na Splitskom ljetu. Ibid. 737— (O predstavi Nabucco): M. Barbieri, Klasika.hr, 17. VII. 2012. (https://opera.hr/index.php?p=article&id=1600)— J. Haluza, Vijenac. 204824836(2012):32— T. Šitin, Slobodna Dalmacija,.
2012
1640–41.
— T.
Čunko: Hrvatska glazba i Hrvatski radio. Zagreb.
2012
E. Girardi:
Se »Salome« si dimostra unʼincompiuta. Corriere della Sera. 1375(2012):33–3. Kekez: »Audio kauboju« važan je prilog hrvatskoj dramaturgiji (razgovor).Slobodna Dalmacija.
2012
18prilog Spektar. 18–19. — (O predstavi Lohengrin): M. Barbieri, Klasika.hr, 25. III. 2013 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=1724). — Z. Matić, Zarez,. 15(2013):355((28. III),). 34–35.
— D. Schopf,
Vijenac. 21(2013):4984IV),. 25
— M. Stanetti,
Jutarnji list. 15(2013):2524–25. J. Haluza: Barezin povratak. Vijenac. 21(2013):496(7. III). 27–2. Požgaj: Studiozno pročitano i znalački preneseno. Klasika.hr, 2. III. 2013. (https://klasika.hr/index.php?p=article&id=1716)
— D.
Schopf: Sraz Verdija i Wagnera. Vijenac. 2150550711(2013):42— (O predstavi Mefistofele): M. Krnić, Slobodna Dalmacija,.
2014
1732–33. — B. Pofuk (bp), Večernji list,. 54(2014):1726
— D. Poljak,
Zarez. 16(2014):380(27. III). 36D. Schopf, Vijenac. 22(2014):5243IV),. 27— T. Šitin, Dalmacija news, 18. III. 2014 (https://www.dalmacijanews.hr/clanak/mefistofele-romanticni-model-za-oci-usi-i-srce/). — (O predstavi Prodana nevjesta): T. Matasović, Zarez,. 163855(2014):38D. Schopf, Vijenac. 2252829(2014):24(O Aidi na Splitskom ljetu): J. Haluza, Ibid. 5345353(3):32
— M. Krnić,
Slobodna Dalmacija.
2014
1632–33. — T. Matasović, Zarez,. 1638939028(2014):43
— B. Pofuk,
Večernji list. 5516(2014):26–27. — (O predstavi Evgenij Onjegin): S. Hribar, Novi list,. 19(2014):16XI, prilog Mediteran, str. 8. — J. Martinčević, Jutarnji list,. 1716(2014):18–19. — T. Matasović, Zarez,. 1639621(2014):33— Z. Matić, Klasika.hr, 21. XI. 2014 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=1960). — D. Schopf, Vijenac,. 22(2014):54127XI),. 26— J. Sutherland, Opera Today, 28. XI. 2014 (http://www.operatoday.com/content/2014/11/a_new_yevgeny_o.php). — M. Dugandžija: Hoću li biti šef Opere? Nadam se da hoću, no trenutno su moje misli u Onjeginu (razgovor). Jutarnji list,. 17(2014):870–71. — M. Jelača: Izvoditi kako je zamislio skladatelj (razgovor).Vijenac. 22(2014):518(9. I), str. 25. — J. Martinčević: Ilegalac u Operi. Jutarnji list,. 17(2014):2848–49. — B. Pofuk: Faustovu dušu spasio je Bog, našu može samo kultura (razgovor). Večernji list, 54(2014) 29. III, prilog Obzor, str. 26–27. — Isti: Nijedan posao nisam dobio preko natječaja (razgovor).Ibid. 1234–3. Silobrčić: Samo moralna osoba može biti sjajan dirigent (razgovor). Jutarnji list,. 17(2014):2462–63. — (O predstavi Ekvinocij): T. Matasović, Zarez,. 1740540617(2015):36–37. — Z. Matić, Klasika.hr, 24. III. 2015 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2028). — J. Sutherland, The Opera Critic, 2015 (https://theoperacritic.com/tocreviews2.php?review=js/2015/cntequino0415.html). — (O predstavi Traviata): M. Barbieri, Klasika.hr, 20. IX. 2015 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2104). — D. Derk, Večernji list,. 54(2015):1428— J. Martinčević, Jutarnji list,. 18(2015):1424–25. Schopf, Vijenac. 2356156217(2015):32— (O predstavi Sicilijanske večernje): J. Martinčević, Jutarnji list,. 18(2015):26X,. 26–27. — Z. Matić, Klasika.hr, 27. X. 2015 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2120). — D. Schopf, Vijenac,. 23(2015):5652925–2. Bolanča: Mogao sam imati deset auta i kuće. Ali ja imam nešto važnije. Znam o čemu se radi u glazbi (razgovor). Jutarnji list,. 18(2015):3VII, prilog Studio, str. 20–24. — J. Martinčević: Ovacije za 80.rođendan »Ere s onoga svijeta«. Ibid. 434— N. Ožegović: Kao penzioner dirigiram već 20 godina (razgovor).Express. 6(2015):2446(6):48–51. — D. Schopf: Novi Ero u Zagrebu. Vijenac,. 23(2015):5562427— (O predstavi Manon Lescaut): J. Martinčević, Jutarnji list,.
2016
1132–33. — T. Matasović, Zarez, 2016, 20. IV (http://www.zarez.hr/clanci/bespuca-francuskog-kolonijalizma). — Z. Matić, Klasika.hr, 12. IV. 2016 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2200). — D. Schopf, Vijenac,. 24(2016):57714IV),. 26— (O izvedbama Gurre-Lieder): J. Martinčević, Jutarnji list,.
2016
2472–73. — B. Pofuk, Večernji list,. 5826(2016):32–3. Saraga, Vijenac. 24(2016):58929IX),. 23— M. Stanetti, Klasika.hr, 29. IX. 2016 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2249). — J. Sutherland, Bachtrack, 26. IX. 2016 (https://bachtrack.com/review-gurrelieder-baresa-hendrick-rilovic-zagreb-september-2016). — J. Martinčević: Izvrsna predstava koja je kod publike uspjela izazvati suze i uzdisaje. Jutarnji list, 2016, 7. X, str. 35. — N. Ožegović: Da, ravnat ću 350 glazbenika, naš koncert bit će povijesni događaj za Hrvatsku (razgovor).Express. 731912(2016):58–62. — (O predstavi Zaljubljen u tri naranče): Z. Matić, Klasika.hr, 6. III. 2017 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2315). — B. Csák, Operaportál.hu, 2018 (https://www.operaportal.hu/item/41175-opera-circus-on-a-high-level). — (O koncertnoj izvedbi Orfeja i Euridike): J. Martinčević, Jutarnji list,.
2017
2366— Z. Matić, Klasika.hr, 25. IX. 2017 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2409). — B. Lazarin: Carl Orff me u svom dvorcu učio »Carmini Burani«, dok mi je njegova Dalmatinka kuhala (razgovor).Express. 8(2017):3833XI),. 60–64. — J. Martinčević: Djelo o nesretnoj ljubavi, no bez temeljne dramaturgije. Jutarnji list,.
2017
467— B. Matijević: Ima dana kada u teatru provedem i 12 sati (razgovor). Večernji list,. 59(2017):242–43. — (O predstavi Ukleti Holandez): J. Martinčević, Jutarnji list,.
2018
2930–31. — Z. Matić, Klasika.hr, 29. I. 2018 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2465). — D. Poljak, Arteist, 29. I. 2018 (https://web.archive.org/web/20200805052152/https://arteist.hr/wagner-ukleti-holandez-hnk-zagreb-theater-an-der-wien/). — D. Schopf, Vijenac,. 26(2018):6241(1):23— J. Sutherland, Operawire, 30. I. 2018 (https://operawire.com/croatian-national-opera-2017-18-review-der-fliegende-hollander-great-musicianship-artistry-salvages-shipwreck-of-a-production/). — (O predstavi Čarobna frula): J. Martinčević, Jutarnji list,.
2018
2466–67. — Z. Matić, Klasika.hr, 26. XI. 2018 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2570). — Z. Korljan: Moja Čarobna frula (razgovor). Jutarnji list,.
2018
1842–43. — M. Dugandžija: Upravo oživljavam »Zrinskog«, koji je jako dobra opera. Ali užasno zapuštena (razgovor).Ibid.,.
2019
1326–28. — K. Radečić: Barezin autoritet za revalorizaciju Lisinskog. Klasika.hr, 16. X. 2019 (https://klasika.hr/index.php?p=article&id=2697). — J. Sutherland: Teatro Verdi Trieste 2018 – 19 Season Review: Madama Butterfly. Operawire, 16. VI. 2019 (https://operawire.com/teatro-verdi-trieste-2018-19-season-review-madama-butterfly/). — (O predstavi Turandot u Trstu): S. Bisacchi, Connessi allʼOpera, 30. XI. 2019 (https://www.connessiallopera.it/recensioni/2019/trieste-teatro-verdi-turandot/). — P. Bullo, OperaClick, 2019 (https://operaclick.com/recensioni/teatrale/trieste-teatro-verdi-turandot). — K. Radečić, Klasika.hr, 9. I. 2020 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2727). — Isti: Uvjerljiva Golac Rilović prvi put u ulozi Jelene. Ibid., 18. III. 2020. (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2757)— Isti: Punokrvna izvedba Mozartove serenade. Ibid. 132020(https://www.klasika.hr/index.php?p=article&id=2794)— Isti: Dostojanstveno i nadahnuto s ambicioznim programom i entuzijazmom dirigenta i cijelog ansambla. Ibid. 9
X.
2020
(https://opera.hr/index.php?p=article&id=2807)
— T.
Borić: »Zbog Dubravke Vrgoč završio sam tjedan dana na liječenju« (razgovor). Nacional.
2021
1189II), str. 54–57. — Ista: Bareza: »Zbog neistina Dubravke Vrgoč obratio sam se ministrici kulture, ali ona me ignorira«. Ibid., 1193 (2. III), str. 60–63. — K. Radečić: (Razgovor u povodu 80. rođendana, 1–6). Klasika.hr, 18. VI–5. VII. 2021 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=2910,. https://opera.hr/index.php?p=article&id=2911, https://opera.hr/index.php?p=article&id=2912, https://opera.hr/index.php?p=article&id=2914, https://opera.hr/index.php?p=article&id=2918, https://opera.hr/index.php?p=article&id=2919)— E. Stipčević: Etide za lijevu ruku. Zagreb 2021. — (Reakcija Dubravke Vrgoč na intervju N. Bareze). Nacional, 2021, 1190 (9. II),. 81
—
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu. Rujan.
2014
– rujan 2022. (Zagreb).
2022
122125128129132133140141144145149152–153. 157168–169. 176310–3100. godina glazbe. Zagreb.
2022
101523808793288–289. 313391505— M. Barbieri: Nezamjenjiv dirigentski velikan i najveći poznavatelj opere u Hrvatskoj. Opera.hr, 21. I. 2022 (https://opera.hr/index.php?p=article&id=3204). — D. Marić: »Taj cijeli glazbeni krug treba i dalje istraživati« – sjećanja Nikše Bareze (razgovor, postumno). Glazba.hr, 9. II. 2022 (https://glazba.hr/citaj/price/taj-cijeli-glazbeni-krug-treba-i-dalje-istrazivati-sjecanja-nikse-bareze/). — J. Martinčević: Vječni sjaj Nikše Bareze. Jutarnji list,.
2022
1926–27.
— B.
Orešić: Maestro. Ibid. 2320–22.
— B.
Perić-Kempf: Sjećanje i svjedočanstvo. Hrvatska revija. 222(2022):49–51. — D. Poljak: In memoriam Nikša Bareza (1936. – 2022.). Glazba.hr, 21. I. 2022 (https://glazba.hr/citaj/price/in-memoriam-niksa-bareza-1936-2022/). — D. Schopf: Život je lijep i strašan (razgovor, postumno).Vijenac. 30(2022):7284–5. — Isti: Trubadur za uživanje. Ibid., 730 (24. II), str. 25. — S. Vuković: Evala, šjor Nikša! Adio Maestro! Slobodna Dalmacija,.
2022
19:18–19. — Isti: Bareza. Naš čovik kojeg je slavio glazbeni svijet. Ibid., 23. I, str. 20–21. — Zum Tode von… Niksa Bareza (nekrološki zapisi Opere u Grazu i Gradačke filharmonije, Teatra Verdi u Trstu, Bečke državne opere i Kazališta u Chemnitzu). Opera Lounge, 2022 (https://operalounge.de/history/in-memoriam/niksa-bareza-2). — A. Lederer: Zakulisje. Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu 2005.–2013. Zagreb 2023.