Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.36978/cte.8.1.2

Preferencije izbornih tehničkih sadržaja učenika osnovne škole s obzirom na regionalne razlike i urbanost sredine

Stjepan Kovačević orcid id orcid.org/0000-0002-7523-4632 ; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 392 Kb

verzije

str. 22-31

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Izborni nastavni predmeti imaju značajnu ulogu u odgoju i obrazovanju učenika na svim razinama školovanja. Načelom izbornosti zajamčeno je legislativno pravo učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, no u kontekstu tehničke kulture isto pravo nije moguće ostvariti u neposrednom odgojno-obrazovnom procesu. Ovdje provedeno istraživanje, na uzorku od 2312 učenika iz cijele Hrvatske, imalo je cilj utvrditi postoje li potencijalne preferencijalne razlike prema izbornim sadržajima tehničke kulture s obzirom na regionalnu pripadnost i urbanost sredine življenja učenika. Pritom je ustanovljena i hijerarhijska struktura preferencija izbornih tehničkih sadržaja. Rezultati istraživanja upućuju na apsolutnu konzistentnost hijerarhijske strukture preferencija izbornih tehničkih sadržaja koja je neovisna o pripadnosti regiji i urbanosti sredine življenja. Uzmu li se u obzir i rezultati ranije provedenog istraživanja kojim je utvrđeno da je hijerarhijska struktura preferencija izbornih tehničkih sadržaja neovisna o dobi i spolu učenika, postaje nedvojbeno kako ista predstavlja empirijski utvrđeni fundament za izradu kurikuluma izborne nastave tehničke kulture, ali i iskustveni orijentir za očito neophodne intervencije u predmetni kurikulum obveznog predmeta Tehnička kultura.

Ključne riječi

izborna nastava; kurikulum; tehnička kultura; osnovna škola

Hrčak ID:

317925

URI

https://hrcak.srce.hr/317925

Datum izdavanja:

17.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *