Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.36978/cte.8.1.2
Preferencije izbornih tehničkih sadržaja učenika osnovne škole s obzirom na regionalne razlike i urbanost sredine
Stjepan Kovačević
orcid.org/0000-0002-7523-4632
; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Izborni nastavni predmeti imaju značajnu ulogu u odgoju i obrazovanju učenika na svim razinama školovanja. Načelom izbornosti zajamčeno je legislativno pravo učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, no u kontekstu tehničke kulture isto pravo nije moguće ostvariti u neposrednom odgojno-obrazovnom procesu. Ovdje provedeno istraživanje, na uzorku od 2312 učenika iz cijele Hrvatske, imalo je cilj utvrditi postoje li potencijalne preferencijalne razlike prema izbornim sadržajima tehničke kulture s obzirom na regionalnu pripadnost i urbanost sredine življenja učenika. Pritom je ustanovljena i hijerarhijska struktura preferencija izbornih tehničkih sadržaja. Rezultati istraživanja upućuju na apsolutnu konzistentnost hijerarhijske strukture preferencija izbornih tehničkih sadržaja koja je neovisna o pripadnosti regiji i urbanosti sredine življenja. Uzmu li se u obzir i rezultati ranije provedenog istraživanja kojim je utvrđeno da je hijerarhijska struktura preferencija izbornih tehničkih sadržaja neovisna o dobi i spolu učenika, postaje nedvojbeno kako ista predstavlja empirijski utvrđeni fundament za izradu kurikuluma izborne nastave tehničke kulture, ali i iskustveni orijentir za očito neophodne intervencije u predmetni kurikulum obveznog predmeta Tehnička kultura.
Ključne riječi
izborna nastava; kurikulum; tehnička kultura; osnovna škola
Hrčak ID:
317925
URI
Datum izdavanja:
17.6.2024.
Posjeta: 435 *