Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.36978/cte.8.1.5

Učenje temeljeno na projektima u nastavi tehničke kulture: projekt Detektor opasnih plinova

David Kraljić ; Sveučilište u Rijeci
Damir Purković orcid id orcid.org/0000-0002-2046-3972 ; Sveučilište u Rijeci *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 830 Kb

str. 50-72

preuzimanja: 131

citiraj


Sažetak

Razvoj gospodarstva i održivosti bilo koje zemlje duboko je povezan s progresom tehnologije i razvojem tehničkog obrazovanja. Tehničko i tehnološko znanje obiluje raznolikošću i karakterizira ga brza i nepredvidiva dinamika, što zahtijeva stalnu prilagodbu kako bi se ostvarili ciljevi odgoja i obrazovanja. Da bi ove izazove uspješno prevladali, suvremene obrazovne metode uključuju kontekstualni pristup koji promiče praktično učenje i primjenu znanja u kontekstu učenikova života i djelovanja. Jedna od iznimno učinkovitih strategija ovakvog pristupa je učenje temeljeno na projektima (PjBL), koje može imati ključnu ulogu u kurikulumu unutar kojega učenici razvijaju tehničke kompetencije. Ipak, unatoč brojnim prednostima, implementacija projektnog učenja može se suočiti s raznim izazovima koji često demotiviraju učitelje u implementaciji PjBL-a. Zbog toga je cilj ovog rada argumentirati važnost i značaj projektnog učenja, ali i ohrabriti učitelje i olakšati im implementaciju PjBL-a u vlastitoj nastavi. Rad stoga donosi pregled teorijske utemeljenosti i doprinosa učenja temeljenog na projektima razvoju tehničkih vještina učenika, posebice u kontekstu nastave Tehničke kulture. Pritom se analiziraju tehnološke promjene koje oblikuju kurikulum i obrazovne potrebe te se donosi konkretni primjer implementacije projekta namijenjenog učenicima osmog razreda osnovne škole. Svrha ovakvog učenja nije samo informiranje učenika, odnosno, stjecanje znanja, već poticanje njihove kreativnosti, sposobnosti praktičnog snalaženja i djelovanja u svijetu tehnike i tehnologije, te personalizirani razvoj svakog učenika u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima.

Ključne riječi

detektor opasnih plinova; PjBL; projektna nastava; tehnička kultura; učenje temeljeno na projektima

Hrčak ID:

317950

URI

https://hrcak.srce.hr/317950

Datum izdavanja:

17.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 450 *