Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

NOVI PREDMETNI KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA GEOGRAFIJA – JESMO LI SPREMNI ZA ANTROPOCEN?

Ivan Ivić ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska
Biljana Vranković ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 10000 Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 120 Kb

verzije

str. 43-50

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Pojam se antropocena u svom razvojnom putu od pojma koji označava ideju geološkoga razdoblja u nastajanju nametnuo kao pojam koji označava ukupnost ljudskog djelovanja na fizičke elemente prostora i svojevrsni vrijednosni okvir promatranja suvremenoga svijeta. U tom smislu postaje, kao pojam koji obuhvaća i obrazovnu i vrijednosnu (odgojnu) komponentu, važna tema u razmatranju razvoja (geografskoga) obrazovanja u budućnosti. U ovom se radu nastoji analizirati u kolikoj su mjeri teme vezane za pojam antropocena prisutne u novom predmetnom kurikulu nastavnoga predmeta Geografija te navedeni kurikul, na temelju
navedenoga kriterija, usporediti s predmetnim kurikulima u nekoliko desetaka država svijeta.

Ključne riječi

antropocen; nastava geografije; kurikul nastavnog predmeta Geografija; hrvatski obrazovni sustav

Hrčak ID:

318667

URI

https://hrcak.srce.hr/318667

Datum izdavanja:

1.7.2024.

Posjeta: 0 *