Economic Thought and Practice, , 2024.
Review article
PERCEPCIJA I STAVOVI POTROŠAČA PREMA KONCEPTU MINIMALIZMA U OGLAŠAVANJU
Diana Plantić Tadić
orcid.org/0009-0005-9382-1768
; University VERN'
*
Mihaela Ivančić
Maja Dawidowsky Mamić
* Corresponding author.
Abstract
Nezaobilazno jačanje konkurencije i diferencijacije u svim oblicima marketinške komunikacije zahtijeva i od oglašivača da prihvate najučinkovitije koncepte kojima bi se istaknuli na tržištu i pridobili veću naklonost potrošača. Jedan od takvih novijih jest i minimalizam koji se danas pronalazi u širokom spektru različitih područja, uključujući umjetnost, arhitekturu, stil života, ali i marketinšku komunikaciju. Dosadašnje relevantne spoznaje ukazuju na potrebu istraživanja percepcije i stavova potrošača prema konceptu minimalizama u segmentu oglašavanja na hrvatskom tržištu. Provedenom elektroničkom anketom obuhvaćen je značajan uzorak punoljetnih potrošača, a statistička analiza ukazala je na povećanu razinu njihove pozornosti minimalističkim oglasima te njihov većinom pozitivan stav prema minimalizmu u oglašavanju. Uzimajući u obzir utvrđena ograničenja istraživanja, može se načelno zaključiti da hrvatski potrošači preferiraju primjenu minimalistički u odnosu na tradicionalan koncept u oglašavanju, što bi trebala biti korisna smjernica hrvatskim poduzećima i marketinškim agencijama za oblikovanje strategije kojom će se diferencirati u konkurentnom oglašivačkom prostoru.
Keywords
koncept minimalizma; oglašavanje; minimalizam u oglašavanju; stavovi; percepcija
Hrčak ID:
318760
URI
Publication date:
3.7.2024.
Visits: 490 *