Željeznice 21, Vol. 23 No. 2, 2024.
Stručni rad
UČINAK ETCS-a NA KAPACITET PRUGE
Fati̇ h Sarikoç
orcid.org/0000-0001-8504-339X
; Erciyes Üniversitesi
Sažetak
Europski sustav upravljanja i nadzora nad
vlakovima (ETCS) standardizirani je sustav
ATP-a (automatske zaštite vlaka) što ga je
uspostavila Zajednica europskih željeznica
i infrastrukturnih poduzeća (CER), a standardiziran
je kako bi se osigurala interoperabilnost
među europskim državama. Tipovi
ETCS-a se zbog usklađenosti dijele na razinu
1, razinu 2 i razinu 3. Kako se broj razine povećava,
tako se broj potkomponenata kontrolnog
sustava smanjuje uz prugu, a povećava
na jedinicama ugrađenima u vozila. Kao što
je poznato, ETCS nudi dvije glavne prednosti:
interoperabilnost i povećanje razine sigurnosti
sa sustavom zaštite vlakova i stalnom
kontrolom. Kada se procijene te dvije glavne
prednosti i primjena tipova ETCS-a u kontekstu
uvjeta u Turskoj, mogu se donijeti neke
odluke u pogledu interoperabilnosti, sigurnosti
i kapaciteta pruga.
Ključne riječi
ETCS; kapacitet pruge; interoperabilnost; sigurnost
Hrčak ID:
319392
URI
Datum izdavanja:
19.6.2024.
Posjeta: 195 *