Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31297/hkju.24.2.1

Akademske slobode kao regulatorno načelo: između ideje i uloge sveučilišta

Ksenija Grubišić ; Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 178 Kb

str. 333-359

preuzimanja: 135

citiraj


Sažetak

Središnje pitanje rada jest u kojoj mjeri su filozofska promišljanja akademskih sloboda danas mjerodavna za procjenu poštivanja odnosno praćenja njihova ostvarivanja. Naime, u sve očitijim jačanjima društvenih funkcija sveučilišta sve je prisutnija i teza kako takve funkcije onemogućavaju ostvarivanje akademskih sloboda i drugih povezanih načela. Tim povodom, u kontekstu različitih teorijskih pristupa, tematiziraju se bitna obilježja sveučilišta koja svoje ishodište imaju u zaštiti slobode nastave i istraživanja. Iako se ti pristupi razlikuju, općeprihvaćeno je da su istaknute slobode temeljne djelatnosti koje mogu biti protumačene kao sveučilišne samo u onoj mjeri u kojoj doprinose poštivanju i razvoju akademskih sloboda. Međutim, njihovo je ostvarivanje u postojećim europskim integracijskim i reformskim procesima sve upitnije. Stoga se, u kontekstu odabranih etičkih i pravnih teorija, istražuje na koji način tumačiti načela koja bi trebala omogućavati učinkovitiju primjenu akademskih sloboda, uzimajući pritom u obzir i (ne)mogućnost njihova ostvarivanja, pod uvjetom da postoji jasna ideja što sveučilište jest.

Ključne riječi

autonomija; vrijednosti; razvoj; kvaliteta; moral; pravo; akademske slobode; sveučilište

Hrčak ID:

319924

URI

https://hrcak.srce.hr/319924

Datum izdavanja:

29.7.2024.

Posjeta: 333 *