Prethodno priopćenje
Implementacija međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj u školskim kurikulumima osnovnih škola
Nikolina Valentić
orcid.org/0009-0008-0853-9541
; Osnovna škola Ane Katarine Zrinski, Retkovci, Hrvatska
*
Maja Brust Nemet
orcid.org/0000-0002-6936-3024
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Osobnom i socijalnom razvoju učenika doprinose različiti činitelji, a ponajviše obitelj, učitelji i vršnjaci. Škola i učitelji obogaćenim sadržajima te prikladnim nastavnim metodama, oblicima rada i strategijama mogu doprinijeti jačanju pojedinca koji postaje samopouzdana i samoostvarena osoba. Cilj je rada bio utvrditi koliko je međupredmetna tema Osobni i socijalni razvoj implementirana u 20 školskih kurikuluma Vukovarsko-srijemske županije u školskoj godini 2021./2022. Analizom sadržaja školskih kurikuluma utvrdilo se da je međupredmetna tema Osobni i socijalni razvoj implementirana u školske kurikulume, ali ne u jednakoj mjeri. Domena A (Ja) i domena B (Ja i drugi) zastupljenije su od domene C (Ja i društvo). Domena C pod nazivom Ja i društvo najmanje je zastupljena iako je izrazito važna jer svojim sadržajem potiče na ostvarenje odgojno-obrazovnih postignuća kao što su solidarnost, njegovanje prijateljskih odnosa, izbjegavanje nasilničkog ponašanja, poznavanje tradicije, poznavanje prava djeteta kao i održavanje zdravog djelovanja u zajednici i jačanje sigurnosti.
Ključne riječi
kurikulum; osobni i socijalni razvoj; socijalne kompetencije; učenik; učitelj
Hrčak ID:
320569
URI
Datum izdavanja:
9.9.2024.
Posjeta: 205 *