Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.46640/imr.13.25.2
Uloga emocija u širenju populizma i fenomena lažnih vijesti
Paula Čatipović
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Na temelju pretpostavke da ljudske emocije imaju svojevrsni utjecaj na odluke i stavove, ovaj rad istražuje odnos između emocija i izazova s kojima se demokracija suočava u 21. stoljeću. Usredotočujući se na lažne vijesti i populizam, rad istražuje ulogu emocija u tim fenomenima. Neki od emocionalnih obrazaca analiziranih u ovom radu su pojava straha, nesigurnosti i ljutnje, koji se manifestiraju kroz stvaranje „neprijatelja“ i „antagonista“ koje utjelovljuju imigranti, političke elite i mainstream mediji. Na kraju, pregledom značajnih istraživanja na ovu temu, otkriva se temeljna razlika u tumačenju navedenih fenomena, s obzirom na to pristupaju li im ljudi iz emocionalno ili razumno izazvane pozicije. Sustavni pregled radova na ovu temu stoga može dati značajan doprinos daljnjem razumijevanju ovih fenomena.
Ključne riječi
emocije; identitet; javna sfera; populizam; lažne vijesti; mediji
Hrčak ID:
321307
URI
Datum izdavanja:
30.9.2024.
Posjeta: 283 *