Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46640/imr.13.25.2

Uloga emocija u širenju populizma i fenomena lažnih vijesti

Paula Čatipović ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 279 Kb

str. 4159-4176

preuzimanja: 118

citiraj


Sažetak

Na temelju pretpostavke da ljudske emocije imaju svojevrsni utjecaj na odluke i stavove, ovaj rad istražuje odnos između emocija i izazova s kojima se demokracija suočava u 21. stoljeću. Usredotočujući se na lažne vijesti i populizam, rad istražuje ulogu emocija u tim fenomenima. Neki od emocionalnih obrazaca analiziranih u ovom radu su pojava straha, nesigurnosti i ljutnje, koji se manifestiraju kroz stvaranje „neprijatelja“ i „antagonista“ koje utjelovljuju imigranti, političke elite i mainstream mediji. Na kraju, pregledom značajnih istraživanja na ovu temu, otkriva se temeljna razlika u tumačenju navedenih fenomena, s obzirom na to pristupaju li im ljudi iz emocionalno ili razumno izazvane pozicije. Sustavni pregled radova na ovu temu stoga može dati značajan doprinos daljnjem razumijevanju ovih fenomena.

Ključne riječi

emocije; identitet; javna sfera; populizam; lažne vijesti; mediji

Hrčak ID:

321307

URI

https://hrcak.srce.hr/321307

Datum izdavanja:

30.9.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 283 *