Pregledni rad
https://doi.org/10.46640/imr.13.25.8
Gesamtkunstwerk i multimedija – između auratskog i tehničkog
Livia Pavletić
orcid.org/0009-0006-5948-8743
; Sveučilište Sjever – Sveučilišni centar Koprivnica, Hrvatska
Sažetak
Ideja teksta je propitivanje sličnosti i razlika između sadržaja pojmova gesamtkunstwerk i multimedija. Riječ je o pojmovima koji pretpostavljaju traganje za novim oblikom ujedinjenja umjetničkih oblika, u različitim vremenima i na različite načine. Ključni mislilac (i umjetnik) gesamtkuntwerka, odnosno te orijentacije je kompozitor Richard Wagner. Teoretičar koji je bio na prijelomu svjetova tradicionalne umjetnosti i suvremene tehničke sfere bio je Walter Benjamin. On započinje s novom trasom pisanja o umjetnosti na koju se naslanjaju teoretičari kao što su Marshall MacLuhan, Vilem Flusser, Friedrich Kitller, Jean Baudrilliard, Dona Harway,Lev Manovich i Maurizio Lazarato. Tekst će predstaviti ideju gesamtkunstwerka i usporediti je sa nekim od stavova teoretičara koji su tu ideju prihvatili ili odbili.
Ključne riječi
multimedija; novi mediji; televizija; aura; umjetnost; gesamtkunstwerk
Hrčak ID:
321313
URI
Datum izdavanja:
30.9.2024.
Posjeta: 132 *