Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Digitalna uključenost, povezanost i pismenost starijih osoba

Ivan Pokec ; Veleučilište u Bjelovaru, Trg Eugena Kvaternika 4, 43 000 Bjelovar, Hrvatska *
Đurđica Grabovac ; Veleučilište u Bjelovaru, Trg Eugena Kvaternika 4, 43 000 Bjelovar, Hrvatska
Goranka Rafaj ; Veleučilište u Bjelovaru, Trg Eugena Kvaternika 4, 43 000 Bjelovar, Hrvatska
Daliborka Vukmanić ; Veleučilište u Bjelovaru, Trg Eugena Kvaternika 4, 43 000 Bjelovar, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 409 Kb

str. 12-19

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U današnjem digitalnom dobu tehnologija je postala ključni aspekt naših života, a tehnološkim napretkom digitalna uključenost starijih osoba postaje sve važnija. Iako su u prošlosti starije generacije možda bile skeptične prema tehnološkim inovacijama, trendovi se mijenjaju. Razumijevanje digitalnih alata nije prirodno stečena vještina, već zahtijeva ulaganje u učenje. Edukacijski programi koji obuhvaćaju osnove interneta, e-pošte i mobilnih aplikacija mogu značajno povećati samopouzdanje starijih korisnika u korištenju tehnologije. Organizacije, zajednice i državne institucije trebale bi prepoznati važnost ovih inicijativa te ponuditi tečajeve za starije. Digitalna pismenost također uključuje sposobnost sigurnog korištenja interneta, prepoznavanje lažnih vijesti te zaštitu privatnosti online. Inovativnim rješenjima, poput personaliziranih edukacijskih platformi, upotrebe umjetne inteligencije za personalizirano učenje, međugeneracijskih radionica i virtualne stvarnosti, možemo dodatno podržati starije osobe u njihovoj integraciji u digitalni svijet. Na taj im način možemo pomoći da ostanu aktivni, povezani te neovisni u svojim zajednicama.

Ključne riječi

starije osobe; pismenost; uključenost; internet; digitalne inovacije; tehnologija

Hrčak ID:

321464

URI

https://hrcak.srce.hr/321464

Datum izdavanja:

21.9.2024.

Posjeta: 0 *