Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.3935/ljsr.v31i1.532

POBJEDNICI, A NE ŽRTVE! ETIČKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA ODGOJA I OBRAZOVANJA S DJECOM IZBJEGLICAMA: SUSTAVNI PREGLED LITERATURE

Ana Širanović ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 278 Kb

str. 7-29

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Cilj je provedenoga sustavnog pregleda literature bio identificirati etičke izazove u istraživanjima odgoja i obrazovanja u kojima su djeca izbjeglice participanti. Analizom dokumentacije induktivnoga tipa analizirano je ukupno 16 znanstvenih članaka koji prezentiraju istraživanja odgoja i obrazovanja s djecom izbjeglicama kao sudionicima, ekstrahiranih iz triju relevantnih bibliografskih baza podataka u društvenim znanostima i putem dodatnoga backward i forward pretraživanja te selektiranih na temelju unaprijed postavljenih kriterija. Analiza je rezultirala identifikacijom nekolicine specifičnih etičkih izazova u istraživanjima odgoja i obrazovanja s djecom izbjeglicama, povezanih s jezičnom barijerom i položajem djeteta izbjeglice u istraživanju. Imajući u vidu načine na koje su identificirani izazovi u analiziranim istraživanjima adresirani, etičkim izborima u budućim istraživanjima koja uključuju djecu izbjeglice kao sudionike treba pristupati kreativno, fleksibilno i refleksivno.

Ključne riječi

prisilne migracije; odgoj i obrazovanje izbjeglica; dječja participacija; etika istraživanja; sustavni pregled

Hrčak ID:

321541

URI

https://hrcak.srce.hr/321541

Datum izdavanja:

23.9.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *