Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31820/ejap.20.2.3

Etička edukacija kroz patnju na ekranu? Tragične vizije u filmu Arrival

James MacAllister ; The University of Edinburgh, United Kingdom


Puni tekst: engleski pdf 371 Kb

verzije

str. 307-322

preuzimanja: 37

citiraj


Sažetak

U ovom radu tvrdim da tragični filmovi mogu imati značajan potencijal za etičku edukaciju kada potaknu publiku na suosjećanje s patnjom prikazanom na ekranu. Prvo sažimam dva pristupa odnosu između tragične umjetnosti, moralne edukacije i estetske vrijednosti (pristupe koje nude Rorty i Lamarque). Zatim raspravljam o problemima tih pristupa i objašnjavam kako novi kriterij estetske vrijednosti može pomoći u njihovom rješavanju. Potom iznosim argument da tragični filmovi mogu etički educirati publiku na način koji obogaćuje estetsku vrijednost filma u najmanje tri smjera: produbljivanjem moralnog razumijevanja, produbljivanjem razumijevanja ljudske prirode i etičke svrhe te produbljivanjem razumijevanja etičke teorije. Na kraju pokazujem kako film Denisa Villeneuvea, Arrival, prikazuje tragičnu priču s potencijalom za etičku edukaciju u svakom od navedenih aspekata.

Ključne riječi

prikaz patnje; tragični film; etička edukacija kroz film; edukativni eticizam; etika u Villeneuveovu filmu Arrival

Hrčak ID:

322445

URI

https://hrcak.srce.hr/322445

Datum izdavanja:

18.11.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 174 *