Magistra Iadertina, Vol. 19 No. 1, 2024.
Stručni rad
PRIMJENA VIDEOIGARA U NASTAVI ŠKOLSKE LEKTIRE (na primjeru romana Zločin i kazna i videoigre Zločin i kazna. Tko je podmetnuo Raskoljnikovu)
Rafaela Božić
; Odjel za rusistiku, Sveučilište u Zadru
Vanda Božić
; Sveučilište Algebra
Sažetak
Polazeći od suvremenih tendencija u kojima digitalni me diji preuzimaju znatnu količinu vremena i sadržaja što često ide nauštrb čitanju, posebice klasične literature i školske lektire, u radu se zastupa teza da je za razvijanje navika čitanja i savladavanja školske lektire u suvremeno doba potrebno koristiti mogućnosti koje moderne tehnolo gije omogućuju. Posebice se mogu iskoristiti mogućnosti videoigara (računalnih igara)1, osobito stoga što u posljed nje vrijeme raste broj videoigara temeljenih na književnim klasicima. U radu se daje pregled izbora videoigara koje se referiraju na školsku lektiru te daju prijedlozi korištenja videoigara u razvoju navika čitanja na primjeru videoigre Zločin i kazna. Tko je podmetnuo Raskoljnikovu temelje noj na slavnom romanu F. M. Dostojevskog. U navedenoj igri direktno se citira 1 % teksta romana, a učenicima se može predložiti čitanje romana te usporedba s videoigrom, nakon čega učenici mogu odgovoriti na pitanje što je od romana sačuvano, slažu li se s rješenjima autora videoigre i sl. Takvo čitanje uključuje aktivnost koja je danas mladi ma važna i približava im umjetnost pisane riječi. Također, važno je i to što im osvješćuje da su klasična književnost i čitanje važni i za proizvođače videoigara (engl. develo pere), tj. za zanimanja u djelatnosti razvoja videoigara, tj. učenicima se osvješćuje da se važnost čitanja nije smanjila ni u onim djelatnostima koje najčešće povezujemo čak s antičitanjem.
Ključne riječi
videoigre; školska lektira; Zločin i kazna; F. M. Dostojevski
Hrčak ID:
322457
URI
Datum izdavanja:
1.11.2024.
Posjeta: 0 *