Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32903/zs.70.1.6
KOMPETENCIJE STUDENATA ZA KORIŠTENJE FUTUROLOŠKIH METODA U PROVOĐENJU ISTRAŽIVANJA
Maja Zorić
orcid.org/0000-0002-9085-3829
; Obrtnička škola Osijek
Sažetak
Još uvijek nedovoljno korištena istraživanja u Hrvatskoj u istraživanju odgojnih i obrazovnih znanosti jesu futurološka istraživanja i metode premda je njihova primjena vrlo izražena u istraživanjima fenomena iz drugih područja ljudske djelatnosti. Futurološkim je istraživanjima cilj kreiranje poželjne budućnosti, a jedna od najvažnijih potreba za takvim istraživanjima u pedagogiji proizlazi iz činjenice da je neophodno prilagoditi obrazovanje sada kako bi današnji učenik bio spreman prilagoditi se poslovima budućnosti. Stoga poznavanje futuroloških istraživanja i metoda omogućuje budućim učiteljima sagledavanje i predviđanje budućih promjena i potreba svih dionika sustava odgoja i obrazovanja, kao i samoga odgojno-obrazovnog procesa te prilagođavanje na izazove i potrebe koje nosi budućnost. Cilj je ovoga istraživanja istražiti kompetencije budućih učitelja u korištenju futuroloških metoda u istraživanjima. Istraživanje je provedeno anketiranjem ukupno 32 budućih učitelja te analizom sadržaja kolegija Metodologija pedagoških istraživanja. Prikupljeni su podatci o samoprocjeni studenata o vlastitim kompetencijama u provođenju futuroloških metoda, o dosadašnjim iskustvima u njihovu korištenju te budućim namjerama korištenja futuroloških metoda pri istraživanju. Rezultati istraživanja pokazuju da su studenti nedovoljno upoznati s futurološkim metodama i njihovom primjenom te da ih rijetko koriste u provođenja istraživanja. S druge strane studenti su uglavnom svjesni važnosti primjene futuroloških metoda u istraživanjima odgojno-obrazovnih fenomena, no unatoč tomu uglavnom ne iskazuju namjeru njihova korištenja u budućnosti.
Ključne riječi
futurološka istraživanja; futurološke metode; istraživačke kompetencije; studenti; znanstvena istraživanja
Hrčak ID:
322666
URI
Datum izdavanja:
3.11.2024.
Posjeta: 0 *