Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17818/EMIP/2024/2.1

PODUZETNIČKA ORIJENTACIJA, UMREŽAVANJE I RAST PODUZEĆA: DOKAZI IZ TRANZICIJSKOG GOSPODARSTVA

Tringë Krasniqi ; Sveučilište u Prištini “Hasan Prishtina”
Besnik A Krasniqi ; Sveučilište u Prištini “Hasan Prishtina”
Liridon Kryeziu ; Riinvest Institute; Sveučilište za poslovanje i tehnologiju *
Saranda Lajqi ; Institut za poduzetništvo i malo gospodarstvo
Mirsim Ismajli ; ESLG učilište
Donika Bytyçi ; ESLG učilište

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 510 Kb

str. 351-376

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Poduzetnička orijentacija (EO) postala je važno istraživačko područje u literaturi o poduzetništvu za analizu sposobnosti poduzeća da do najvišeg stupnja poveća mogućnosti na tržištu. Slično tome, s obzirom na poseban kontekst poduzeća u tranzicijskim gospodarstvima, mreže su postale sastavni dio analize poduzeća u tim kontekstima. Stoga je svrha ove studije ispitati utjecaj dimenzija EO-a (inovativnost, proaktivnost i preuzimanje rizika) i mreža na rast mikro-, malih i srednjih poduzeća. Ovo istraživanje koristi se studijom presjeka 438 vlasnika/menadžera tvrtki u četirima sektorima u slučaju Kosova. Nalazi pokazuju izrazito statistički značajne i pozitivne rezultate za sve tri dimenzije: proaktivnost, preuzimanje rizika i inovativnost te pozitivan i statistički značajan odnos između umreženosti i rasta poduzeća. Sve kontrolne varijable ostaju konzistentne u pogledu statističke značajnosti nakon uvođenja EO dimenzija. Tek uvođenjem varijable umrežavanja, varijabla koja označava sveučilišnu naobrazbu postaje negativna i statistički značajna u usporedbi s nesveučilišnom naobrazbom menadžera.

Ključne riječi

poduzetnička orijentacija; umrežavanje; rast poduzeća; MMSP

Hrčak ID:

322910

URI

https://hrcak.srce.hr/322910

Datum izdavanja:

2.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *