Pregledni rad
https://doi.org/https://doi.org/10.38003/sv.73.2.8
Tragovi pedagoških ideja Friedricha Fröbela u djelu Rukovođ za zabavište Antonije Civijić 1895
Marta Dujmović
; Dječji vrtić Grigor Vitez, Split
Branimir Mendeš
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Pedagoška koncepcija Friedricha Fröbela (1782. – 1852.) prva je koncepcija institucijskog odgoja u ranom djetinjstvu. Ostavila je veliki trag u povijesti institucijskoga ranog i predškolskog odgoja u svjetskim okvirima. Friedrich Fröbel svoju je pedagošku koncepciju razradio tijekom dužega vremenskog razdoblja. Temeljna načela i pristupe svoje koncepcije detaljno je obrazložio u djelu Die Menschenerziehung [O odgoju čovjeka]. Široka pedagoška javnost s oduševljenjem je prihvatila otvaranja dječjih vrtića. Njegove pedagoške ideje naišle su na „plodno tlo“ i kod domaćih pedagoga. Među domaćim pedagozima posebno se ističe Antonija Cvijić ud. Kassowitz (1865. – 1936.), koja je na osnovi vlastite prakse u zagrebačkom dječjem zabavištu te pod utjecajem pedagoških ideja Friedricha Fröbela napisala knjigu Rukovođ za zabavišta (1895.) koja se smatra kapitalnim djelom hrvatske pedagogije druge polovine 19. stoljeća.
Ključne riječi
Hrvatska, institucijski odgoj, odgajatelj, predškolska dob, predškolske ustanove
Hrčak ID:
323009
URI
Datum izdavanja:
15.12.2024.
Posjeta: 0 *