Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.24141/1/10/2/7

Utilizing the GPT model to teach physics for better learning and understanding of scientific concepts

Ivana Vrdoljak ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 178 Kb

str. 153-160

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Umjetna inteligencija (AI) sve više oblikuje krajolik obrazovanja, s modelima kao što je GPT (engl. Generative Pre-trained Transformer) koji nudi nove mogućnosti za poboljšanje poučavanja i učenja. Ovaj rad istražuje potencijal GPT-a u nastavi fizike, posebice kako može pomoći i studentima i predavačima u rješavanju složenih problema, a istodobno nudi interaktivna i personalizirana iskustva učenja za stjecanje dubljeg razumijevanja znanstvenih koncepata. U radu se ističe kako GPT može generirati prilagođene zadatke, kvizove i zadatke koji odgovaraju specifičnim kompetencijama studenata. Dodatno, može voditi studente korak po korak kroz rješavanje teških problema iz fizike, nudeći povratne informacije i objašnjenja u stvarnom vremenu koja potiču aktivno učenje.

Osim rješavanja problema, istražuje se sposobnost GPTa da podrži interaktivno učenje, dopuštajući studentima da postavljaju specifična pitanja o temama, kao što su Newtonovi zakoni ili elektromagnetizam, i primaju trenutačne, prilagođene odgovore. Rad također raspravlja o potencijalu GPT-a da nadopuni simulacije i vizualizacije, dodatno pomažući studentima u shvaćanju apstraktnih koncepata. Međutim, kritički se analiziraju izazovi povezani s pouzdanošću, etikom i evoluirajućom ulogom edukatora u doba umjetne inteligencije. Ograničenja GPT-a, pružanje netočnih ili nepotpunih informacija, naglašavaju važnost održavanja uloge predavača koji mogu ponuditi kontekstualno vodstvo i poticati kritičko razmišljanje.

S obzirom na to da obrazovanje sve više prihvaća umjetnu inteligenciju, rad naglašava potrebu za uravnoteženim pristupom, primjenom GPT-a kao dopunskog alata za poboljšanje učenja, dok se osigurava da studenti razviju duboko i temeljito razumijevanje fizike na temelju kombiniranja umjetne inteligencije i tradicionalnih metoda podučavanja.

Ključne riječi

GPT, artificial intelligence, physics, education, interactive learning, personalised learning, problem-solving.

Hrčak ID:

324310

URI

https://hrcak.srce.hr/324310

Datum izdavanja:

19.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *