Pregledni rad
https://doi.org/10.24141/1/10/2/7
Utilizing the GPT model to teach physics for better learning and understanding of scientific concepts
Ivana Vrdoljak
; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Umjetna inteligencija (AI) sve više oblikuje krajolik obrazovanja, s modelima kao što je GPT (engl. Generative Pre-trained Transformer) koji nudi nove mogućnosti za poboljšanje poučavanja i učenja. Ovaj rad istražuje potencijal GPT-a u nastavi fizike, posebice kako može pomoći i studentima i predavačima u rješavanju složenih problema, a istodobno nudi interaktivna i personalizirana iskustva učenja za stjecanje dubljeg razumijevanja znanstvenih koncepata. U radu se ističe kako GPT može generirati prilagođene zadatke, kvizove i zadatke koji odgovaraju specifičnim kompetencijama studenata. Dodatno, može voditi studente korak po korak kroz rješavanje teških problema iz fizike, nudeći povratne informacije i objašnjenja u stvarnom vremenu koja potiču aktivno učenje.
Osim rješavanja problema, istražuje se sposobnost GPTa da podrži interaktivno učenje, dopuštajući studentima da postavljaju specifična pitanja o temama, kao što su Newtonovi zakoni ili elektromagnetizam, i primaju trenutačne, prilagođene odgovore. Rad također raspravlja o potencijalu GPT-a da nadopuni simulacije i vizualizacije, dodatno pomažući studentima u shvaćanju apstraktnih koncepata. Međutim, kritički se analiziraju izazovi povezani s pouzdanošću, etikom i evoluirajućom ulogom edukatora u doba umjetne inteligencije. Ograničenja GPT-a, pružanje netočnih ili nepotpunih informacija, naglašavaju važnost održavanja uloge predavača koji mogu ponuditi kontekstualno vodstvo i poticati kritičko razmišljanje.
S obzirom na to da obrazovanje sve više prihvaća umjetnu inteligenciju, rad naglašava potrebu za uravnoteženim pristupom, primjenom GPT-a kao dopunskog alata za poboljšanje učenja, dok se osigurava da studenti razviju duboko i temeljito razumijevanje fizike na temelju kombiniranja umjetne inteligencije i tradicionalnih metoda podučavanja.
Ključne riječi
Hrčak ID:
324310
URI
Datum izdavanja:
19.12.2024.
Posjeta: 0 *