Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5613/rzs.54.2.3

Uređenje doma, estetika i identitet: Istraživanje značenja u kulturi stanovanja

Rašeljka Krnić ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska
Sara Ursić ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 371 Kb

str. 155-178

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Duboko ukorijenjen u osobnom i društvenom identitetu, dom je u posljednja dva desetljeća postao sve dinamičnije područje istraživanja unutar društvenih i humanističkih znanosti. Koncept doma često služi kao platforma za razumijevanje složenih društvenih odnosa između pojedinaca i grupa te otkriva značenja koja proizlaze iz interakcije s
materijalnom kulturom. U ovom radu koristimo podatke dobivene metodom intervjua kako bismo saznali koliko naši ispitanici – mlađi sredovječni stručnjaci srednje klase – cijene estetsku dimenziju svog doma i koja joj značenja pridaju. Analiza narativa o estetici, ukusu i procesima povezanim s donošenjem odluka omogućila je uvid u to kako su određeni stavovi povezani s različitim dimenzijama identiteta naših sudionika. Rezultati su pokazali da je kroz oblikovanje vizualnog identiteta prostora moguće artikulirati različite aspekte osobnih i kolektivnih identiteta. Iako dobiveni podaci pokazuju kako ukus i stav prema estetici funkcioniraju kao naslijeđeni kulturni kapital, također otkrivaju kako drugi kulturni utjecaji u složenom postmodernom potrošačkom kontekstu oblikuju stavove i ukuse izvan izravno naslijeđenih vrijednosti.

Ključne riječi

uređenje doma; estetika; identitet; potrošnja; kulturni kapital

Hrčak ID:

324402

URI

https://hrcak.srce.hr/324402

Datum izdavanja:

31.8.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *