Revija za sociologiju, Vol. 54 No. 2, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5613/rzs.54.2.3
Uređenje doma, estetika i identitet: Istraživanje značenja u kulturi stanovanja
Rašeljka Krnić
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska
Sara Ursić
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Duboko ukorijenjen u osobnom i društvenom identitetu, dom je u posljednja dva desetljeća postao sve dinamičnije područje istraživanja unutar društvenih i humanističkih znanosti. Koncept doma često služi kao platforma za razumijevanje složenih društvenih odnosa između pojedinaca i grupa te otkriva značenja koja proizlaze iz interakcije s
materijalnom kulturom. U ovom radu koristimo podatke dobivene metodom intervjua kako bismo saznali koliko naši ispitanici – mlađi sredovječni stručnjaci srednje klase – cijene estetsku dimenziju svog doma i koja joj značenja pridaju. Analiza narativa o estetici, ukusu i procesima povezanim s donošenjem odluka omogućila je uvid u to kako su određeni stavovi povezani s različitim dimenzijama identiteta naših sudionika. Rezultati su pokazali da je kroz oblikovanje vizualnog identiteta prostora moguće artikulirati različite aspekte osobnih i kolektivnih identiteta. Iako dobiveni podaci pokazuju kako ukus i stav prema estetici funkcioniraju kao naslijeđeni kulturni kapital, također otkrivaju kako drugi kulturni utjecaji u složenom postmodernom potrošačkom kontekstu oblikuju stavove i ukuse izvan izravno naslijeđenih vrijednosti.
Ključne riječi
uređenje doma; estetika; identitet; potrošnja; kulturni kapital
Hrčak ID:
324402
URI
Datum izdavanja:
31.8.2024.
Posjeta: 0 *