Uvodnik
Riječ urednika
Damir Purković
; Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Poštovani čitatelji,
Ovaj broj časopisa Politehnika donosi tri vrijedne teme iz područja tehničkog odgoja i obrazovanja, koje bi mogle biti zanimljive učiteljima i nastavnicima, ali i široj zajednici koja se bavi ovim područjem obrazovanja. U prvoj temi autori donose sažet, ali zanimljiv pregled obrazovne robotike sa stajališta šire važnosti od onoga na koje smo često navikli. Tako se ovdje vrijednosti obrazovne robotike razmatraju sa stajališta podržavanja različitosti među učenicima, sa stajališta integracije onih tehničko-tehnoloških sadržaja koji su manje atraktivni učenicima, a sastavni su dio ovog područja, te sa stajališta očuvanja mentalnog zdravlja učenika. Ovo posljednje nam danas treba biti prioritet, ako želimo mlade naraštaje razvijati i osposobljavati za uspješno suočavanje s problemima i izazovima koje donosi budućnost. U drugom članku se donosi istraživanja percepcije učenja temeljnog na projektima od strane nastavnika srednjih tehničkih strukovnih škola. Nalazi istraživanja ukazuju na daljnju potrebu razvoja nastavničkih kompetencija, ali i na osvještavanje nastavnika o značaju, važnosti i polazištima projektnog učenja kako bi ova nastavna strategija intenzivnije zaživjela u svakodnevnoj nastavnoj praksi. U trećem članku autor predstavlja važnost i značaj simulacija u nastavi tehničke kulture te predstavlja mogućnosti primjene Tinkercad web simulatora u ovoj nastavi. Ujedno se iznose brojne prednosti web simulacija za razvoj kognitivnih vještina učenika u nastavi tehničke kulture, što može biti vrijedna priprema za njihovo stvarno eksperimentiranje i učenje tehnike i tehnologije.
Od ovog broja časopis Politehnika će članke objavljivati kako budu pristizali te će se brojevi popunjavati u skladu s tim. Kao i do sada će, naravno, svi pristigni rukopisi morati udovoljavati postavljenim kriterijima.
Želim vam ugodno čitanje!
Ključne riječi
Hrčak ID:
325324
URI
Datum izdavanja:
26.12.2024.
Posjeta: 0 *