Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/https://doi.org/10.48188/hczz.4.2.2
Utjecaj medija i društvenih mreža na prehrambene navike studenata zdravstvenih studija
Anita Rakić
; Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, Split, Hrvatska; Sveučilišni odjel zdravstvenih studija Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
*
Vanessa Ivana Peričić
; Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska; Nutrifil, obrt za nutricionističko savjetovanje, Split, Hrvatska
Ines Banjari
; Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Anamarija Jurčev Savičević
; Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, Split, Hrvatska; Sveučilišni odjel zdravstvenih studija Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska; Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet, Split, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj: Cilj je ovoga istraživanja bio steći uvid u prehrambene navike studenata zdravstvenog usmjerenja te odrediti utjecaj medijai društvenih mreža na njihovo formiranje.Metode: U istraživanju je sudjelovalo 55 studentica Sveučilišta u Splitu Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija s 2. godinepreddiplomskog studija s dvaju studijskih programa (primaljstvo i sestrinstvo) kod kojih se znanje o prehrani ispitalo upitnikom.Korištena su pitanja iz validiranoga općeg upitnika znanja o prehrani za odrasle, a za utvrđivanje razlika između dvaju studijskihprograma koristio se χ2 test.Rezultati: U istraživanju je sudjelovalo 11 studentica smjera primaljstvo i 44 studentice smjera sestrinstvo. Dobiveni rezultatipokazuju da mediji i društvene mreže najviše utječu na njihove prehrambene navike i to kod 55% studentica primaljstva te 68%studentica sestrinstva (χ2=1,8; P=0,311). Nadalje, kao glavni izvor informacija o nutritivnoj vrijednosti hrane za 56% ispitivanihbili su mediji i društvene mreže. Također, mediji i društvene mreže kod 58% ispitanika utječu na restriktivne obrasce prehrane te naodluku o uzimanju dodataka prehrani i to kod 49% ispitanika. Rezultati ispitivanja vezani uz unos određenih namirnica pokazalisu da se citrusi najviše konzumiraju sezonski kod 48% ispitanika s dokazanom statističkom značajnom razlikom između studijskihprograma (χ2=10,1; P=0,001). Nitko ne unosi orašaste plodove dnevno, a plavu ribu nitko ne konzumira jedanput na tjedan odispitanika.Zaključak: Rezultati provedenog istraživanja potvrđuju trend snažnog i sve većeg utjecaja medija i društvenih mreža na prehrambenenavike studentske populacije. Aktualnosti provedenog istraživanja pridonosi činjenica da je riječ o budućim zdravstvenimdjelatnicima kojima se pacijenti obraćaju kada traže savjet u vezi s načinom prehrane te izbora namirnica s obzirom na njihovozdravstveno stanje. Budući da je velik broj dezinformacija o hrani i prehrani u medijima i na društvenim mrežama, postoji potrebaza dodatnim educiranjem ovih studenata o vrstama namirnica i njihovu utjecaju na zdravlje.
Ključne riječi
mediji i društvene mreže; studenti; prehrambene navike, zdravstveni studiji
Hrčak ID:
325531
URI
Datum izdavanja:
22.12.2024.
Posjeta: 27 *