Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/https://doi.org/10.48188/hczz.4.2.2

Utjecaj medija i društvenih mreža na prehrambene navike studenata zdravstvenih studija

Anita Rakić ; Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, Split, Hrvatska; Sveučilišni odjel zdravstvenih studija Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska *
Vanessa Ivana Peričić ; Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska; Nutrifil, obrt za nutricionističko savjetovanje, Split, Hrvatska
Ines Banjari ; Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Anamarija Jurčev Savičević ; Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, Split, Hrvatska; Sveučilišni odjel zdravstvenih studija Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska; Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet, Split, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 323 Kb

str. 46-53

preuzimanja: 11

citiraj


Sažetak

Cilj: Cilj je ovoga istraživanja bio steći uvid u prehrambene navike studenata zdravstvenog usmjerenja te odrediti utjecaj medijai društvenih mreža na njihovo formiranje.Metode: U istraživanju je sudjelovalo 55 studentica Sveučilišta u Splitu Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija s 2. godinepreddiplomskog studija s dvaju studijskih programa (primaljstvo i sestrinstvo) kod kojih se znanje o prehrani ispitalo upitnikom.Korištena su pitanja iz validiranoga općeg upitnika znanja o prehrani za odrasle, a za utvrđivanje razlika između dvaju studijskihprograma koristio se χ2 test.Rezultati: U istraživanju je sudjelovalo 11 studentica smjera primaljstvo i 44 studentice smjera sestrinstvo. Dobiveni rezultatipokazuju da mediji i društvene mreže najviše utječu na njihove prehrambene navike i to kod 55% studentica primaljstva te 68%studentica sestrinstva (χ2=1,8; P=0,311). Nadalje, kao glavni izvor informacija o nutritivnoj vrijednosti hrane za 56% ispitivanihbili su mediji i društvene mreže. Također, mediji i društvene mreže kod 58% ispitanika utječu na restriktivne obrasce prehrane te naodluku o uzimanju dodataka prehrani i to kod 49% ispitanika. Rezultati ispitivanja vezani uz unos određenih namirnica pokazalisu da se citrusi najviše konzumiraju sezonski kod 48% ispitanika s dokazanom statističkom značajnom razlikom između studijskihprograma (χ2=10,1; P=0,001). Nitko ne unosi orašaste plodove dnevno, a plavu ribu nitko ne konzumira jedanput na tjedan odispitanika.Zaključak: Rezultati provedenog istraživanja potvrđuju trend snažnog i sve većeg utjecaja medija i društvenih mreža na prehrambenenavike studentske populacije. Aktualnosti provedenog istraživanja pridonosi činjenica da je riječ o budućim zdravstvenimdjelatnicima kojima se pacijenti obraćaju kada traže savjet u vezi s načinom prehrane te izbora namirnica s obzirom na njihovozdravstveno stanje. Budući da je velik broj dezinformacija o hrani i prehrani u medijima i na društvenim mrežama, postoji potrebaza dodatnim educiranjem ovih studenata o vrstama namirnica i njihovu utjecaju na zdravlje.

Ključne riječi

mediji i društvene mreže; studenti; prehrambene navike, zdravstveni studiji

Hrčak ID:

325531

URI

https://hrcak.srce.hr/325531

Datum izdavanja:

22.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 27 *