Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17234/SEC.36.10

Interpretativno promatranje filma katastrofe XXI veka iz antropološke perspektive

Milan Tomašević


Puni tekst: srpski pdf 249 Kb

str. 197-215

preuzimanja: 7

citiraj


Sažetak

Film katastrofe poseduje jasnu žanrovsku formulu i narativne konvencije koje su stabilne skoro čitav vek i koje na izuzetan način manifestuju različite društvene anksioznosti. Međutim, tokom druge decenije XXI veka evidentan je određeni transfer konvencija i klišea filma katastrofe koji se sve više koriste u drugim žanrovima. U tom pomeranju i upotrebi imaginarijuma destrukcije i zadovoljstva prizorima kataklizmi, moguće je potražiti refleksije tenzija i društvenih promena kroz koje prolazi savremeno društvo Zapada. Najširi kontekst u koji će ta promena biti smeštena jeste kultura straha, kao specifičan interpretativni okvir u kome katastrofe, sekularni apokaliptični imaginarijum i end times narativi imaju ulogu dekonstrukcije, ali i rekonstrukcije, trenutnih kulturno-političkih poredaka i ideoloških matrica.

Ključne riječi

apokaliptični imaginarijum; end times narativi; film katastrofe; kultura straha; poredak

Hrčak ID:

325687

URI

https://hrcak.srce.hr/325687

Datum izdavanja:

30.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 22 *