Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17234/SEC.36.13
Ima li mjesta kulturnoj baštini, tradicijskoj kulturi i folkloru u hrvatskim tradicionalnim medijima?
Krešimir Dabo
Sažetak
Uzimljući u obzir promjene u digitalnoj komunikaciji, ali i medijskom izvješćivanju, te činjenicu da kultura nikada nije zauzimala značajnu poziciju u medijskom prostoru, postavlja se pitanje kako u takvim okolnostima medijski djelatnici izvješćuju o kulturnoj baštini, tradicijskoj kulturi i folkloru, koji su i prije teško dolazili do medijskoga prostora. Ovaj rad analizira medijske objave tijekom 2022. godine s ciljem razjašnjavanja kako tradicionalni mediji izvješćuju o navedenim temama. Metodom analize sadržaja obuhvaćen je uzorak od 8331 medijske objave u 238 tradicionalnih medija, sukladno unaprijed definiranoj evaluacijskoj matrici. Rezultati su pokazali da su mediji zainteresirani za baštinske teme, međutim, prostor koji one dobivaju je ograničen, iako je izvješćivanje uglavnom pozitivno. Rad omogućuje jasnije razumijevanje medijskoga tretmana odabranih tema te otvara prostor za istraživanje mogućnosti stvaranja veće medijske vidljivosti kulturne baštine, tradicijske kulture i folklora.
Ključne riječi
kulturna baština; tradicijska kultura; tradicionalni mediji; kultura i mediji; odnosi s medijima
Hrčak ID:
325701
URI
Datum izdavanja:
30.12.2024.
Posjeta: 27 *