Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Gamifikacija u zdravstvenoj njezi: Korištenje gamifikacije za motiviranje pacijenata kroz interaktivne platforme

Valentina Ješić ; Zavod za anesteziologiju, intenzivnu medicinu i liječenje boli, Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice, Zagreb, Hrvatska *
Nikolina Blažević orcid id orcid.org/0009-0007-1252-6324 ; Služba za kirurgiju, odjel operacije, Opća bolnica "Dr. Ivo Pedišić" Sisak, Sisak, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 632 Kb

preuzimanja: 3

citiraj


Sažetak

Uvod: Gamifikacija se sve više koristi u zdravstvenoj njezi kao sredstvo za poboljšanje angažmana pacijenata i usklađenosti s terapijama. Takav pristup koristi elemente igara kako bi motivirao pacijente kroz interaktivne platforme, omogućavajući im da aktivno sudjeluju u vlastitom liječenju na zabavan i uključiv način.
Metode: Istraživanje je provedeno sustavnim pregledom znanstvene literature iz baza podataka kao što su PubMed, Scopus, Web of Science i Google Scholar. Korištene su ključne riječi poput "gamification," "healthcare," "patient motivation," "virtual reality," i "rehabilitation." Uključeni su radovi koji detaljno opisuju primjenu gamifikacije u kontekstu zdravstvene njege, s fokusom na motivaciju pacijenata i poboljšanje zdravstvenih ishoda.
Rezultati: Studije pokazuju da gamifikacija može značajno poboljšati angažman pacijenata kroz različite mehanizme, uključujući bodove, bedževe, ljestvice i povratne informacije koje potiču korisnike na redovitu interakciju i usklađenost s terapijskim protokolima. Interaktivne platforme, kao što su mobilne aplikacije i virtualne realnosti, omogućuju pacijentima da "iskuse" terapijske postupke unaprijed, što može smanjiti anksioznost i poboljšati ishode liječenja.
Zaključak: Gamifikacija u zdravstvenoj njezi predstavlja obećavajući pristup koji može unaprijediti interakciju pacijenata s terapijskim programima, osobito u kontekstu kroničnih bolesti i rehabilitacije. Osim što potiče angažman, navedeni pristup može značajno poboljšati kvalitetu života pacijenata. Međutim, potrebno je daljnje istraživanje kako bi se razumjeli najbolji pristupi i strategije za implementaciju gamifikacije u zdravstvene sustave na održiv i etički prihvatljiv način.

Ključne riječi

gamifikacija; zdravstvo; motivacija pacijenata; virtualna stvarnost; rehabilitacija

Hrčak ID:

325946

URI

https://hrcak.srce.hr/325946

Datum izdavanja:

31.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 12 *