Pregledni rad
https://doi.org/10.17234/ZGB.33.3
Jezičnopolitički angažman nastavnika većinskog jezika kao preduvjet uspješne višejezičnosti u školi
Hans-Jürgen Krumm
; Universität Wien, Wien, Österreich
Sažetak
Obrazovni sustav je u mnogim zemljama obilježen proturječjem: s jedne strane vlada službena predodžba o jednojezičnoj školi kao pravilu i nastavi stranih jezika kao ekskluzivnoj ponudi, a s druge strane imamo višejezičnu životnu i školsku stvarnost uvjetovanu globalizacijom i migracijama. Nastavnički kadar znade s koliko različitih jezika njihovi učenici već raspolažu pri dolasku u školu te kako ova jezična iskustva konstruktivno koristiti u nastavi jezika. Rad se zalaže za angažman nastavnica i nastavnika njemačkoga jezika u školskoj jezičnoj politici, s ciljem etabliranja višejezične škole.
Ključne riječi
višejezičnost, nastavnički kadar za njemački jezik; jezična politika odozgo; jezična politika odozdo; strukovne udruge; jezičnopolitičke aktivnosti
Hrčak ID:
325963
URI
Datum izdavanja:
31.12.2024.
Posjeta: 17 *