Croatian Nursing Journal, Vol. 8 No. 2, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.24141/2/8/2/4
Koliko Studenti Sestrinstva Znaju O Sepsi? – Presječno Istraživanje
Gloria Bešker
; University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
Jelena Slijepčević
; University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
Kristian Civka
; University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
Sanja Ledinski
; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia
Sabina Krupa
; Institute of Health Sciences, College of Medical Sciences of the University of Rzeszow, Rzeszow, Poland
Stelios Iordanou
; Quality Assurance Department, State Health Services Organization, Cyprus
Andreas Protopapas
; Department of Health Sciences, European University, Cyprus
Maria Hadjibalassi
; Department of Nursing, School of Health Sciences, Cyprus University of Technology, Limassol, Cyprus
Vasilios Raftopoulos
; Hellenic National Public Health Organization, Greece
Theodoros Katsoulas
; Department of Nursing, National and Kapodistrian University of Athens, Greece
Adriano Friganović
orcid.org/0000-0002-9528-6464
; University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Uvod. Razumijevanje sepse ključno je za njezino rano otkrivanje i brzo liječenje. Edukacija o sepsi trebala bi započeti tijekom obrazovanja, stoga je važno vrednovati znanje studenata. Ovo istraživanje imalo je za cilj unaprjeđenje prethodne studije istražujući razinu znanja o sepsi među studentima prijediplomskog studija sestrinstva i analizirajući razlike između studijskih godina i vrsta studija.
Metode. Ovo presječno istraživanje uključilo je 419 studenata sestrinstva sa Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu u Hrvatskoj. Sudionici su bili studenti svih triju studijskih godina, kao i redovni i izvanredni (zaposleni) studenti sestrinstva. Za prikupljanje podataka primijenjena je modificirana verzija upitnika znanja o sepsi koju su izradili Eitze i sur., dok su također zabilježeni demografski podaci kao što su spol, dob, status zaposlenja i studijska godina. Podaci su analizirani primjenom SPSS-a (IBM, verzija 25.0) te primjenom hi-kvadrat testa za procjenu statističke značajnosti.
Rezultati. Utvrđene su statistički značajne razlike u postotku studenata treće godine koji su dali točne odgovore o znanju o sepsi u odnosu na studente prve i druge godine. Dodatno, zaposleni studenti pokazali su znatno veći broj točnih odgovora o uzrocima i simptomima sepse u odnosu na svoje vršnjake koji nisu zaposleni.
Zaključci. Sposobnost studenata sestrinstva da prepoznaju i odgovore na pogoršanje pacijenta uslijed sepse naglašava hitnu potrebu za sveobuhvatnim obrazovanjem o sepsi. Naši rezultati ukazuju na potrebu za većom integracijom tema povezanih sa sepsom u temeljni kurikulum sestrinstva, posebno naglašavajući praktičnu obuku i simulacijske vježbe za poboljšanje ranog otkrivanja i liječenja sepse.
Ključne riječi
sepsa, znanje, studenti sestrinstva
Hrčak ID:
326200
URI
Datum izdavanja:
24.12.2024.
Posjeta: 0 *