Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/zpfz.74.56.10

Potrošačko ugovorno pravo i ciljevi održivosti u Sloveniji: Ima li prostora za poboljšanje?

Petra Weingerl ; University of Maribor, Faculty of Law, Maribor, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 246 Kb

str. 943-964

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Direktiva o kupoprodaji robe i Direktiva o digitalnom sadržaju i uslugama prenesene su u slovenski pravni sustav novim Zakonom o zaštiti potrošača 2022. godine. Ovaj rad ocjenjuje jesu li i kako ciljevi održivosti internalizirani u potrošačko ugovorno pravo i politiku u Sloveniji, posebice u kontekstu promjena koje je uvela Direktiva o kupoprodaji robe. Rad se usredotočuje na pravna sredstva za neusklađenost robe i usluga, a također ispituje obvezno komercijalno jamstvo za tehničke proizvode kao posebnu mjeru sadržanu u Zakonu o zaštiti potrošača. Trenutačno stanje se uvelike oslanja na model podizanja svijesti i osnaženog, ekološki osviještenog potrošača, od kojeg se očekuju kupovanje ekološki prihvatljive robe i uporaba ekološki prihvatljivih pravnih sredstava u slučajevima neusklađenosti. Te bi se mjere mogle dodatno ojačati poticanjem popravka i samopopravka, podupiranjem zamjene obnovljenom robom i produljenjem jamstvenih rokova kako bi se potaknula proizvodnja trajnijih proizvoda. Rad prepoznaje obvezno komercijalno jamstvo kao najprikladniji koncept za održivost u slovenskom pravu potrošačke kupoprodaje. Konkretno, uređenje obvezne garancije u slovenskom pravu predviđa popravak kao primarno pravno sredstvo te sadržava odredbe o dostupnosti rezervnih dijelova i pristupu uslugama popravka. Taj bi pravni okvir mogao poslužiti kao model za sustav pravnih sredstava za neusklađenu robu na razini EU-a.

Ključne riječi

potrošačko ugovorno pravo; održivost; trajnost; pravna sredstva; popravak; obvezno komercijalno jamstvo

Hrčak ID:

326404

URI

https://hrcak.srce.hr/326404

Datum izdavanja:

31.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *