Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.3935/zpfz.74.56.11

Osnaživanje e-potrošača: 2022. – Godina kada je mađarsko potrošačko pravo postalo digitalno

Judit Firniksz ; Faculty of Law and Political Sciences, Pázmány Péter Catholic University, Budapest, Hungary


Puni tekst: engleski pdf 241 Kb

str. 965-987

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Osnaživanje potrošača predstavlja značajan izazov za suvremena društva. Kako se složenost gospodarstva povećala, a fokus trgovine i potrošnje pomaknuo prema digitalnoj sferi, sve veći broj pravila i propisa cilja zaštititi ekonomska prava i interese potrošača čineći ih “otpornima na digitalno”. U Mađarskoj se 2022. godina može smatrati godinom kada je zaštita potrošača “postala digitalna”. Transpozicija Direktive o kupoprodaji robe i Direktive o digitalnom sadržaju i uslugama označila je dio reforme usmjerene na osnaživanje “e-potrošača”. Digitalna transformacija zahtijeva prilagodbu gospodarstva i na strani ponude i na strani potražnje. Na strani ponude, za trgovce i pružatelje platformskih usluga, prilagodba znači prevođenje novih zakonskih obveza na jezik usklađenosti. Na strani potražnje, fokus je na osnaživanju e-potrošača: potpori u usvajanju novih vještina koje im omogućuju snalaženje u digitalnim transakcijama. Transformacija je još u tijeku, a pravila zaštite potrošača dugoročno moraju djelovati u interakciji s postojećim propisima prava EU-a i nacionalnog prava, usklađujući se također s novim i nadolazećim digitalnim politikama.

Ključne riječi

e-potrošači; digitalna tržišta; potrošačko pravo; digitalne usluge; digitalni sadržaj

Hrčak ID:

326407

URI

https://hrcak.srce.hr/326407

Datum izdavanja:

31.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *