Pregledni rad
https://doi.org/10.3935/zpfz.74.56.11
Osnaživanje e-potrošača: 2022. – Godina kada je mađarsko potrošačko pravo postalo digitalno
Judit Firniksz
; Faculty of Law and Political Sciences, Pázmány Péter Catholic University, Budapest, Hungary
Sažetak
Osnaživanje potrošača predstavlja značajan izazov za suvremena društva. Kako se složenost gospodarstva povećala, a fokus trgovine i potrošnje pomaknuo prema digitalnoj sferi, sve veći broj pravila i propisa cilja zaštititi ekonomska prava i interese potrošača čineći ih “otpornima na digitalno”. U Mađarskoj se 2022. godina može smatrati godinom kada je zaštita potrošača “postala digitalna”. Transpozicija Direktive o kupoprodaji robe i Direktive o digitalnom sadržaju i uslugama označila je dio reforme usmjerene na osnaživanje “e-potrošača”. Digitalna transformacija zahtijeva prilagodbu gospodarstva i na strani ponude i na strani potražnje. Na strani ponude, za trgovce i pružatelje platformskih usluga, prilagodba znači prevođenje novih zakonskih obveza na jezik usklađenosti. Na strani potražnje, fokus je na osnaživanju e-potrošača: potpori u usvajanju novih vještina koje im omogućuju snalaženje u digitalnim transakcijama. Transformacija je još u tijeku, a pravila zaštite potrošača dugoročno moraju djelovati u interakciji s postojećim propisima prava EU-a i nacionalnog prava, usklađujući se također s novim i nadolazećim digitalnim politikama.
Ključne riječi
e-potrošači; digitalna tržišta; potrošačko pravo; digitalne usluge; digitalni sadržaj
Hrčak ID:
326407
URI
Datum izdavanja:
31.12.2024.
Posjeta: 0 *