Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2024-12-1-06

KONCEPTUALNA DISKUSIJA O OBJAŠNJIVOSTI NADZIRANOG UČENJA ZNAČAJKI ZA KLASIFIKACIJU

Dino Vlahek ; UM FERI, Koroška cesta 46, 2000 Maribor, Slovenija *
Bojan Nožica ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Vrbik 8, Zagreb, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 467 Kb

str. 43-50

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U ovom radu predstavljene su osnovne ideje nadziranog učenja značajki za klasifikaciju. Posebna pozornost pridaje se objašnjivosti tih pristupa. Metode učenja značajki su neobjašnjive ili ograničene u svojim predikacijskim rezultatima što je posljedica nemogućnosti rekombiniranja ulaznih značajki. Pristupi koji omogućuju povećanje dimenzionalnosti prostora ulaznih značajki su spori jer zahtijevaju iterativne nekonveksne optimizacije i podešavanje brojnih konfiguracija skrivenih dimenzija. U tim slučajevima autori uglavnom ne daju objašnjenja naučenog modela. Međutim, objašnjenja se mogu postići s različitim stupnjevima uspjeha s učenjem interpretativnih modela oko danog uzorka od interesa ili procjenom važnosti svake značajke u rezultatu klasifikacije.

Ključne riječi

objašnjiva umjetna inteligencija; klasifikacija; učenje značajki; otkrivanje znanja

Hrčak ID:

326434

URI

https://hrcak.srce.hr/326434

Datum izdavanja:

15.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *