Ekonomska misao i praksa, , 2025.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17818/EMIP/2025/13
KOMUNIKACIJSKA POLITIKA PLAĆA I NJEZIN UTJECAJ NA STAVOVE ZAPOSLENIKA
Maja Klindžić
; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Pojačani vanjski pritisak za većom transparentnošću plaća posljednjih godina predstavlja velike izazove za poslodavce. Iako politika veće transparentnosti zasigurno generira mnoge pozitivne rezultate, ona može imati različite negativne posljedice. U ovom se radu ispituju različiti rezultati komunikacijskih mjera o plaćama koje provode hrvatska poduzeća s obzirom na ključne pokazatelje stava zaposlenika koji proizlaze iz sustava nagrađivanja – radni angažman, zadržavanje zaposlenika i izostanak s posla. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na uzorku od 61 srednjeg i velikog poduzeća, a pokazalo je da podatke o plaći većinom usmeno iznose zaposlenicima neposredno nadređeni menadžeri. Više od polovine organizacija ima politiku povjerljivosti ili tajnosti plaće, dok manje od desetine organizacija aktivno objavljuje sve informacije o rasponu plaća kako bi bile što dostupnije svim zaposlenicima. U pogledu odnosa između komunikacijskih politika i različitih stavova zaposlenika, nalazi istraživanja pokazuju razlike u rezultatima s obzirom na kategoriju zaposlenika.
Ključne riječi
upravljanje nagradama i beneficijama; komunikacija plaća; transparentnost plaća; tajnost plaća; stavovi zaposlenika
Hrčak ID:
326847
URI
Datum izdavanja:
14.1.2025.
Posjeta: 0 *