Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15291/ai4692

Utječe li strategija poučavanja na razumijevanje pojma prirodne ravnoteže?

Mila BULIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-8090-897X ; Faculty of Humanities and Social Sciences Split, Split, Croatia
Igor JELASKA ; Faculty of Kinesiology Split, Split, Croatia
Ines BALAŽEVIĆ ; Faculty of Humanities and Social Sciences Split


Full text: english pdf 229 Kb

page 221-240

downloads: 131

cite


Abstract

Razumijevanje i dijeljenje znanja o prirodnoj ravnoteži u životnim
zajednicama osnova je opstanka čovječanstva. U provedenom istraživanju
željelo se ispitati utječe li strategija poučavanja na konceptualno
razumijevanje prirodne ravnoteže kod učenika četvrtih
razreda. Pritom su učenici četvrtog razreda osnovne škole (N=52)
podijeljeni u tri skupine, u kojima ih je sve poučavala ista učiteljica;
prvu skupinu poučavala je o prirodnoj ravnoteži oslanjajući se samo
na prezentaciju, druga je skupina uz to gledala i videozapis bez dodatnih
pojašnjenja, dok je treća skupina imala vođeno gledanje videozapisa
uz objašnjenja. Provjeravano je znanje učenika na početku
i nakon procesa učenja. Koristeći dvofaktorsku ANOVA-u, nisu utvrđene
značajne razlike između skupina u znanju o životnim zajednicama
(glavni učinak faktora Grupa: p=0,242; ŋ2=0,056) i prirodnoj
ravnoteži (glavni učinak faktora Grupa: p=0,980 ŋ2=0,001), dok se
učenje pokazalo učinkovitim za oboje (glavni učinak faktora Učenje:
p<0,001; ŋ2=0,387 i p<0,001; ŋ2=0,523). To ukazuje na to da su
kolaborativno učenje i aktivna suradnja učenika važni i pomažu učenicima
steći potrebno konceptualno razumijevanje određenih sadržaja
i bez IKT podrške.

Keywords

nastavne metode, nastava Prirode i društva, prirodna ravnoteža

Hrčak ID:

327941

URI

https://hrcak.srce.hr/327941

Publication date:

14.2.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 377 *