Acta Iadertina, Vol. 21 No. 2, 2024.
Preliminary communication
https://doi.org/10.15291/ai4692
Utječe li strategija poučavanja na razumijevanje pojma prirodne ravnoteže?
Mila BULIĆ
orcid.org/0000-0002-8090-897X
; Faculty of Humanities and Social Sciences Split, Split, Croatia
Igor JELASKA
; Faculty of Kinesiology Split, Split, Croatia
Ines BALAŽEVIĆ
; Faculty of Humanities and Social Sciences Split
Abstract
Razumijevanje i dijeljenje znanja o prirodnoj ravnoteži u životnim
zajednicama osnova je opstanka čovječanstva. U provedenom istraživanju
željelo se ispitati utječe li strategija poučavanja na konceptualno
razumijevanje prirodne ravnoteže kod učenika četvrtih
razreda. Pritom su učenici četvrtog razreda osnovne škole (N=52)
podijeljeni u tri skupine, u kojima ih je sve poučavala ista učiteljica;
prvu skupinu poučavala je o prirodnoj ravnoteži oslanjajući se samo
na prezentaciju, druga je skupina uz to gledala i videozapis bez dodatnih
pojašnjenja, dok je treća skupina imala vođeno gledanje videozapisa
uz objašnjenja. Provjeravano je znanje učenika na početku
i nakon procesa učenja. Koristeći dvofaktorsku ANOVA-u, nisu utvrđene
značajne razlike između skupina u znanju o životnim zajednicama
(glavni učinak faktora Grupa: p=0,242; ŋ2=0,056) i prirodnoj
ravnoteži (glavni učinak faktora Grupa: p=0,980 ŋ2=0,001), dok se
učenje pokazalo učinkovitim za oboje (glavni učinak faktora Učenje:
p<0,001; ŋ2=0,387 i p<0,001; ŋ2=0,523). To ukazuje na to da su
kolaborativno učenje i aktivna suradnja učenika važni i pomažu učenicima
steći potrebno konceptualno razumijevanje određenih sadržaja
i bez IKT podrške.
Keywords
nastavne metode, nastava Prirode i društva, prirodna ravnoteža
Hrčak ID:
327941
URI
Publication date:
14.2.2025.
Visits: 377 *