Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31724/rihjj.50.1.8
Digitalne vještine nastavnika u mrežnome poučavanju i učenju jezika: istraživanje u Litvi
Giedrė Valūnaitė-Oleškevičienė
orcid.org/0000-0001-5688-2469
; Mykolas Romeris University, Vilnius
Gražina Čiuladienė
; Mykolas Romeris University, Vilnius
Lora Tamošiūnienė
; Mykolas Romeris University, Vilnius
Liudmila Mockienė
orcid.org/0000-0001-7153-7276
; Mykolas Romeris University, Vilnius
Sažetak
Poučavanje i učenje jezika vođeno tehnologijom usko je povezano s potrebom integracije digitalnih tehnologija u jezičnu učionicu. Tehnološki napredak vidljiv je i u radu Europske komisije s priznanjem uporabe digitalnih tehnologija za osnaživanje učenika i pokretanjem brojnih istraživačkih projekata koje financirana Europska unija, a usmjereni su na primjenu ICT-a u nastavi i učenju. Postaje očito da je poboljšanje digitalnih vještina nastavnika ključno jer je također povezano s poboljšanjem digitalnih vještina učenika i poboljšanjem procesa poučavanja i učenja. Samoprocjena nastavnika o njihovoj digitalnoj sposobnosti poveznica je prema samoidentifikaciji nastavnika kao profesionalaca. Sadašnjoj je studiji cilj iznijeti pregled promjene u percepciji nastavnika jezika o vlastitim digitalnim vještinama u Litvi. Za prikupljanje i analizu podataka u ovoj studiji iskorišten je digitalni upitnik dizajniran na Google Formsu. Rezultati istraživanja otkrivaju da nastavnici osjećaju potrebu za povećanjem svojih digitalnih vještina povezanih s poučavanjem i učenjem jezika te to vide kao dio svojega profesionalnog identiteta. Studija otkriva da edukatori jezika s višom razinom digitalnih vještina teže primjeni složenijih digitalnih resursa. Većina ispitanika oslanja se na tekstualne materijale i audiomaterijale uz manju upotrebu videoresursa, što ukazuje na to da postoji prostor za poboljšanje digitalnih vještina edukatora jezika.
Ključne riječi
digitalne vještine; poučavanje i učenje jezika; online podučavanje; digitalni alati; digitalna okruženja
Hrčak ID:
327971
URI
Datum izdavanja:
30.12.2024.
Posjeta: 194 *