Medijske studije, Vol. 15 No. 30, 2024.
Pregledni rad
https://doi.org/10.20901/ms.15.30.2
Uredba o stranim subvencijama: više od alata za tržišno natjecanje u medijskom sektoru?
Adelaida Afilipoaie
orcid.org/0000-0002-8866-8536
; imec-SMIT, Vrije Universiteit Brussel
Sažetak
Pritužbe o narušavajućim i nereguliranim učincima stranih ulaganja koja su potaknuta stranim državnim subvencijama u Europi kroz spajanja i akvizicije, javne nabave i greenfield projekte dovele su do stvaranja Uredbe o stranim subvencijama (USS). Prema USS-u subvencije koje dodjeljuju vlade izvan EU-a može ocijeniti Europska komisija. USS signalizira oprezniji, protekcionistički pristup stranim ulaganjima u ključnim sektorima, uključujući medije i telekomunikacije. Usporedbom odabranih proceduralnih odredbi, ovaj članak promatra USS u kontekstu druge dvije ex ante regulative, Uredbe o stranim direktnim ulaganjima i Uredbe EU-a o spajanju poduzeća, pri čemu se otkrivaju upečatljive sličnosti s potonjom uredbom. Koncentracija medija i prikrivene strane subvencije prelaze zabrinutosti vezane uz tržišno natjecanje te uključuju rizike od preuzimanja medija i stranog uplitanja. Iako se fokusira na rješavanje tržišnih distorzija povezanih s natjecanjem, USS ima neočekivanu ulogu u Europskom aktu o slobodi medija, koji se bavi rizicima financijski kontroliranih „medijskih usluga iz zemalja prekršitelja”.
Ključne riječi
Uredba o stranim subvencijama; Europski akt o slobodi medija; spajanja i akvizicije; javni interes; preuzimanje medija; regulatorna suradnja
Hrčak ID:
328036
URI
Datum izdavanja:
18.2.2025.
Posjeta: 722 *