Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.20901/ms.15.30.5

Kada provjerene informacije postanu viralne: višenacionalna analiza širenja sadržaja europskih provjeravatelja informacija na Twitteru

Lorenzo Federico orcid id orcid.org/0000-0003-3231-3901 ; LUISS University
Mariavittoria Masotina ; University of Liverpool


Full text: english pdf 329 Kb

page 89-113

downloads: 244

cite


Abstract

Kako bi se učinkovito suprotstavilo dezinformacijama, ključno je da provjeravatelji točnosti informacija (engl. fact-checkers) dosegnu široku publiku. Ovaj rad analizira dinamiku koja vodi do većeg angažmana sa sadržajem objavljenim na društvenim mrežama koji su provjeravatelji informacija provjerili. Analizirana je aktivnost širenja na Twitteru (poslije nazvanom X) uzorka europskih provjeravatelja informacija tijekom četiriju mjeseca. Korištene su tehnike analize mreža i obrade prirodnog jezika (analiza sentimenta i izdvajanje ključnih riječi) za odgovore na četiri pitanja: 1. Privlače li određeni tvitovi većinu angažmana?, 2. Privlače li ti tvitovi angažman publike izvan uobičajenog dosega?, 3. Kakav je prevladavajući sentiment u tim tvitovima – pozitivan, neutralan ili negativan? i 4. Koje teme pokrivaju ti tvitovi koji izazivaju veliki angažman? Rezultati pokazuju da određeni tvitovi dobivaju značajno veći angažman, proširujući se izvan tipične publike. Nadalje, rezultati sugeriraju da su popularne teme tvitova specifične za pojedine zemlje, a negativni tvitovi privlače više interakcija u većini razmatranih zemalja.

Keywords

provjera informacija; analiza sentimenta; Twitter; X; izdvajanje ključnih riječi; angažman

Hrčak ID:

328039

URI

https://hrcak.srce.hr/328039

Publication date:

18.2.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 574 *