Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Motivacija za učenje engleskog kao inog jezika kod mladih: Povezanost perspektive teorije samodeterminacije i inojezičnog motivacijskoga sustava pojma o sebi

Nives Vidak orcid id orcid.org/0000-0002-4921-5403 ; Pomorski fakultet, Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska *
Daria Rovan orcid id orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 478 Kb

verzije

str. 271-293

preuzimanja: 22

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je utvrditi mogućnosti povezivanja perspektive teorije samodeterminacije i inojezičnog motivacijskog sustava pojma o sebi u svrhu boljeg razumijevanja motivacije za učenje engleskog kao inog jezika. U istraživanju je sudjelovalo 345 učenika i studenata koji su ispunili upitnik samoregulacije u akademskim situacijama i motivacije za učenje inog jezika. U skladu s postavkama teorije samodeterminacije, klaster analizom podijelili smo učenike u tri skupine prema njihovim motivacijskim profilima (skupina s motivacijom visoke kvalitete, motivacijom visoke izraženosti i motivacijom niske izraženosti) te provjerili razlikuju li se prema pokazateljima inojezičnog motivacijskog sustava pojma o sebi. Učenici s motivacijom visoke kvalitete imaju najviše vrijednosti inojezičnog idealnog ja, jezičnog samopouzdanja i stavova prema engleskom jeziku, dok učenici s motivacijom visoke izraženosti imaju najviše vrijednosti traženog ja, utjecaja roditelja/ obitelji, instrumentalnosti-prevencije i straha od engleskog jezika, što ukazuje na mogućnost negativnog okolinskog i emocionalnog pritiska. Skupina s motivacijom niske izraženosti ima najniže vrijednosti na svim pokazateljima.

Ključne riječi

motivacija; učenje inog jezika; samodeterminacija; pojam o sebi

Hrčak ID:

331001

URI

https://hrcak.srce.hr/331001

Datum izdavanja:

20.5.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 66 *