Izvorni znanstveni članak
Motivacija za učenje engleskog kao inog jezika kod mladih: Povezanost perspektive teorije samodeterminacije i inojezičnog motivacijskoga sustava pojma o sebi
Nives Vidak
orcid.org/0000-0002-4921-5403
; Pomorski fakultet, Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska
*
Daria Rovan
orcid.org/0000-0002-6990-4388
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi mogućnosti povezivanja perspektive teorije samodeterminacije i inojezičnog motivacijskog sustava pojma o sebi u svrhu boljeg razumijevanja motivacije za učenje engleskog kao inog jezika. U istraživanju je sudjelovalo 345 učenika i studenata koji su ispunili upitnik samoregulacije u akademskim situacijama i motivacije za učenje inog jezika. U skladu s postavkama teorije samodeterminacije, klaster analizom podijelili smo učenike u tri skupine prema njihovim motivacijskim profilima (skupina s motivacijom visoke kvalitete, motivacijom visoke izraženosti i motivacijom niske izraženosti) te provjerili razlikuju li se prema pokazateljima inojezičnog motivacijskog sustava pojma o sebi. Učenici s motivacijom visoke kvalitete imaju najviše vrijednosti inojezičnog idealnog ja, jezičnog samopouzdanja i stavova prema engleskom jeziku, dok učenici s motivacijom visoke izraženosti imaju najviše vrijednosti traženog ja, utjecaja roditelja/ obitelji, instrumentalnosti-prevencije i straha od engleskog jezika, što ukazuje na mogućnost negativnog okolinskog i emocionalnog pritiska. Skupina s motivacijom niske izraženosti ima najniže vrijednosti na svim pokazateljima.
Ključne riječi
motivacija; učenje inog jezika; samodeterminacija; pojam o sebi
Hrčak ID:
331001
URI
Datum izdavanja:
20.5.2025.
Posjeta: 66 *