Izvorni znanstveni članak
Usporedba stavova učitelja i roditelja prema uključenosti u sukonstrukciju školskog kurikuluma
Mirela Bedeniković Lež
orcid.org/0009-0009-9919-2041
; Osnovna škola Klinča sela, Klinča sela, Hrvatska
*
Renata Jukić
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati i usporediti stavove roditelja i učitelja osnovne škole prema školskom kurikulumu i roditeljskoj uključenosti u školski život djeteta. Rezultati istraživanja pokazali su djelomično pozitivne stavove obje skupine ispitanika prema uključivanju u sukonstrukciju školskog kurikuluma. Utvrđeno je da učitelji imaju pozitivniji stav prema školskom kurikulumu, a roditelji prema roditeljskoj uključenosti. Roditelji su istaknuli potrebu bolje komunikacije sa školom, a učitelji potrebu roditeljske pomoći djeci u školskim obvezama. Sveukupno, rad doprinosi jasnijem sagledavanju problematike uključivanja roditelja kao sukonstruktora u izradu školskog kurikuluma, kako na teorijskoj tako i na praktičnoj razini. Može se reći da postoji suradnja koja se razvija prema partnerstvu, ali da u tom području obje strane moraju aktivnije pridonijeti kako bi se postigao sveobuhvatan razvoj učenika jer suvremene i nepredvidive promjene u društvu zahtijevaju od škole stalno prilagođavanje svih obrazovnih procesa.
Ključne riječi
učitelji; roditelji; sukonstrukcija; školski kurikulum
Hrčak ID:
331671
URI
Datum izdavanja:
20.5.2025.
Posjeta: 65 *