Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Motivacija učenika glazbenih škola za vježbanje instrumenta: Roditelji i učitelji kao motivatori

Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska
Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Hrvatska *
Dominik Domitrović ; Osnovna škola Popovača, Popovača, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 369 Kb

str. 195-214

preuzimanja: 18

citiraj


Sažetak

Uspjeh učenika instrumentalista ovisi o vježbanju i stjecanju glazbenih znanja i vještina za što je potrebna motivacija. U ovom radu istraživali smo čimbenike utječu na motivaciju učenika za vježbanje instrumenta. Istraživanje je provedeno 2022. godine, a u njemu su sudjelovala 104 učenika osnovnih glazbenih škola iz dviju županija u Republici Hrvatskoj. Podatci su prikupljeni anonimnim upitnikom. Rezultati su pokazali da većina učenika voli vježbati i smatra da ima podršku roditelja za vježbanje i bavljenje glazbom. Čimbenici koji utječu na njihovu motivaciju za vježbanje su želja za usavršavanjem sviranja i odlična ocjena. Također, rezultati istraživanja su pokazali da su motiviraniji za vježbanje oni učenici koji su mišljenja da njihovi roditelji smatraju da je sviranje dobro za njih te oni koji smatraju da imaju veliku podršku roditelja za sviranje. Utvrđena je statistički značajna povezanost između motivacije učenika za vježbanje i mišljenja učenika o potpori koju dobivaju od profesora instrumenta. Također, studenti kojima je vježbanje instrumenta izazovno i zabavno, kao i oni koji vježbaju zbog napredovanja i učenja novih skladbi, znatno su motiviraniji za vježbanje. Može se zaključiti da je za studente instrumentaliste intrinzična motivacija važnija kao poticaj za vježbanje nego ekstrinzična motivacija. Navedeni rezultati pokazuju koliko je važno da svaki glazbeni pedagog posjeduje znanja iz područja obrazovne psihologije, pedagogije i glazbene metodike kako bi mogao primjenjivati različite metodičke postupke i strategije u nastavi i motivirati učenika za vježbanje.

Ključne riječi

motivacija; vježbanje instrumenta; učenici; roditelji; učitelji

Hrčak ID:

331672

URI

https://hrcak.srce.hr/331672

Datum izdavanja:

20.5.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 64 *