Izvorni znanstveni članak
Razvojna postignuća i uspješnost socijalizacije učenika u inkluzivnim razredima osnovne škole
Luka Pongračić
orcid.org/0000-0002-2378-822X
; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, OBR, Slavonski Brod, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Interes ovoga rada jest istražiti vezu između uspješnosti socijalizacije predadolescenata u inkluzivnim školskim razredima, u koje su uključeni učenici s teškoćama, i njihova uspjeha u suočavanju s novim razvojnim procesima. Cilj istraživanja je utvrditi imaju li razvojna postignuća učenika u inkluzivnoj razrednoj sredini značajnu ulogu u uspješnosti njihove socijalizacije. Metodologija je kvantitativna te se sastoji od upitnika empatije, samopoimanja, psihološke autonomije, prosocijalnosti i sociometrijskog postupka. Istraživanje se provodi u razredima u koje su uključeni učenici s teškoćama kako bi se utvrdila važnost razvojnih postignuća za uspješnost socijalizacije učenika koji polaze te razrede. Rezultati na uzorku od 590 učenika pokazuju značaj pojedinih razvojnih aspekata za uspjeh u socijalizaciji u razrednom okruženju. Kao ključni značajni aspekt pokazala se prosocijalnost, dok su za uspješnu socijalizaciju također značajni negacija, optimalno ovladavanje, samopoimanje, socijalna podrška, empatijska nevolja i uzimanje perspektive.
Ključne riječi
inkluzija; rana adolescencija; razvojna postignuća; socijalizacija
Hrčak ID:
331673
URI
Datum izdavanja:
20.5.2025.
Posjeta: 60 *