Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31784/zvr.13.1.3
Što povećava zadovoljstvo doživljenim na događanju? Istraživanje uloge dimenzija kvalitete doživljaja
Sanja Raspor Janković
; University of Applied Sciences of Rijeka
*
Danijel Drpić
orcid.org/0000-0002-8156-7193
; University of Applied Sciences of Rijeka
Suzana Marković
; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
* Dopisni autor.
Sažetak
Događaji stvaraju nove doživljaje koji mogu utjecati na stavove i ponašanje posjetitelja prema okruženju, kao i napraviti pozitivnu razliku na konkurentskom tržištu. Stoga je razumijevanje čimbenika koji stvaraju atraktivne doživljaje, kao i pružanje kvalitetnih doživljaja ključno za organizatore događanja. Ovo je istraživanje predstavilo konstrukt kvalitete doživljaja događanja kao mogući prediktor zadovoljstva doživljenim na događanju. Cilj je bio istražiti direktnu povezanost između kvalitete doživljaja događanja i zadovoljstva doživljenim na primjeru glazbenog festivala. Prikupljanje podataka bilo je usmjereno na gledatelje koji su imali pasivno iskustvo praćenja glazbenog festivala. Korištena je metoda namjernog uzorka. Uzorak čine 173 ispitanika. Rezultati višestruke regresijske analize pokazali su da dimenzije kvalitete doživljaja događanja značajno utječu na zadovoljstvo gledatelja doživljenim na događanju. Konkretno, zabava, kvaliteta okruženja i kvaliteta izvedbe bili su značajni u razumijevanju zadovoljstva gledatelja doživljenim na glazbenom festivalu. Ovi rezultati pružaju dodatan uvid kako poboljšati zadovoljstvo doživljenim u kontekstu glazbenih festivala, te pridonose teorijskim, empirijskim i praktičnim spoznajama u području istraživanja kvalitete doživljaja.
Ključne riječi
doživljaj glazbenog festivala; dimenzije kvalitete doživljaja; zadovoljstvo doživljenim; mjerenje kvalitete doživljaja
Hrčak ID:
331598
URI
Datum izdavanja:
18.6.2025.
Posjeta: 771 *