Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31784/zvr.13.1.10

Studija slučaja nastavnih metoda za studente s poteškoćama u učenju uz podršku informacijske i komunikacijske tehnologije

Violeta Vidaček-Hainš orcid id orcid.org/0000-0002-9583-8038 ; University of Zagreb, Faculty of Organization and Informatics, Varaždin, Croatia *
Matej Vuković ; Organizacija d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Antonela Devčić orcid id orcid.org/0009-0000-5110-5206 ; University of Zagreb, Faculty of Organization and Informatics, Varaždin, Croatia

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 452 Kb

str. 1-18

preuzimanja: 278

citiraj


Sažetak

Razvoj informacijske i komunikacijske tehnologije značajno je promijenio područje obrazovanja i svakodnevno se koristi u različitim oblicima poučavanja, posebno kako bi se prilagodio obrazovni proces učenicima s posebnim teškoćama u učenju. Ovaj rad otkriva rezultate istraživanja provedenog među učiteljima zaposlenima u dvije osnovne škole u Hrvatskoj u vezi s primjenom informacijske i komunikacijske tehnologije u radu s učenicima s određenim teškoćama u učenju. Glavno istraživačko pitanje bilo je istražiti odnos između četiri istraživačke varijable: a) percipiranog stupnja korisnosti korištenja IKT-a u kontekstu rada s učenicima s određenim teškoćama u učenju, b) učestalosti korištenja takvih alata, c) primjene metoda poučavanja i d) dodatne IKT obuke za rad s učenicima s određenim teškoćama u učenju. Razvijen je mjerni instrument razvijen za potrebe istraživanja, a online anketa kao glavna metoda prikupljanja podataka. Ukupno je 59 učitelja (N = 59) ispunilo anketu. Studija otkriva statistički značajnu, ali slabu korelaciju između percipirane korisnosti informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) i tri ključna faktora: a) primjene metoda poučavanja, b) učestalosti korištenja IKT-a i c) ICT obuke. Višestrukom regresijskom analizom utvrđeno je da je primjena metoda poučavanja statistički značajan prediktor za zavisnu varijablu u modelu. Većina učitelja osnovnih škola u istraživanju rijetko koristi IKT alate poput Modmatha, OmoTypa i OmoReadera. Osim toga, učitelji su naveli različite izazove u vezi s upotrebom IKT-a u učionici. Unatoč statistički značajnoj korelaciji, zaključak studije ističe potrebu za dodatnim programima obuke o IKT-u, tehničkom institucionalnom podrškom i aktivnostima koje će poboljšati motivaciju učitelja u takvom kontekstu.

Ključne riječi

informacijska i komunikacijska tehnologija; teškoće u učenju; učenici

Hrčak ID:

331589

URI

https://hrcak.srce.hr/331589

Datum izdavanja:

18.6.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 579 *