Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31784/zvr.13.1.10
Studija slučaja nastavnih metoda za studente s poteškoćama u učenju uz podršku informacijske i komunikacijske tehnologije
Violeta Vidaček-Hainš
orcid.org/0000-0002-9583-8038
; University of Zagreb, Faculty of Organization and Informatics, Varaždin, Croatia
*
Matej Vuković
; Organizacija d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Antonela Devčić
orcid.org/0009-0000-5110-5206
; University of Zagreb, Faculty of Organization and Informatics, Varaždin, Croatia
* Dopisni autor.
Sažetak
Razvoj informacijske i komunikacijske tehnologije značajno je promijenio područje obrazovanja i svakodnevno se koristi u različitim oblicima poučavanja, posebno kako bi se prilagodio obrazovni proces učenicima s posebnim teškoćama u učenju. Ovaj rad otkriva rezultate istraživanja provedenog među učiteljima zaposlenima u dvije osnovne škole u Hrvatskoj u vezi s primjenom informacijske i komunikacijske tehnologije u radu s učenicima s određenim teškoćama u učenju. Glavno istraživačko pitanje bilo je istražiti odnos između četiri istraživačke varijable: a) percipiranog stupnja korisnosti korištenja IKT-a u kontekstu rada s učenicima s određenim teškoćama u učenju, b) učestalosti korištenja takvih alata, c) primjene metoda poučavanja i d) dodatne IKT obuke za rad s učenicima s određenim teškoćama u učenju. Razvijen je mjerni instrument razvijen za potrebe istraživanja, a online anketa kao glavna metoda prikupljanja podataka. Ukupno je 59 učitelja (N = 59) ispunilo anketu. Studija otkriva statistički značajnu, ali slabu korelaciju između percipirane korisnosti informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) i tri ključna faktora: a) primjene metoda poučavanja, b) učestalosti korištenja IKT-a i c) ICT obuke. Višestrukom regresijskom analizom utvrđeno je da je primjena metoda poučavanja statistički značajan prediktor za zavisnu varijablu u modelu. Većina učitelja osnovnih škola u istraživanju rijetko koristi IKT alate poput Modmatha, OmoTypa i OmoReadera. Osim toga, učitelji su naveli različite izazove u vezi s upotrebom IKT-a u učionici. Unatoč statistički značajnoj korelaciji, zaključak studije ističe potrebu za dodatnim programima obuke o IKT-u, tehničkom institucionalnom podrškom i aktivnostima koje će poboljšati motivaciju učitelja u takvom kontekstu.
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija; teškoće u učenju; učenici
Hrčak ID:
331589
URI
Datum izdavanja:
18.6.2025.
Posjeta: 579 *