Skip to the main content

Original scientific paper

Most ili ponor? Što se događa sa znanjem studenata biomedicine na putu od pretklinika do klinika i rješenja za njegovo očuvanje Pregled literature i iskustvo izrade

Snježana Kužir orcid id orcid.org/0000-0001-8813-8888 ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia *
Lucija Devčić ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Nikolina Škvorc ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Nikola Serdar orcid id orcid.org/0009-0009-4290-305X ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Marko Poletto ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Jovana Ivanić orcid id orcid.org/0009-0007-7912-5904 ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Željana Klječanin Franić ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Danijela Horvatek Tomić orcid id orcid.org/0000-0003-0431-4878 ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Nino Mačešić ; Faculty of Veterinary Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 225 Kb

page 55-63

downloads: 81

cite


Abstract

Nedostatak osnovnih znanja kod studenata biomedicine, koji se očituje tijekom kliničkih rotacija u okviru horizontalne organizacije studija, prepoznat je kao važan izazov. Ova pojava, na koju upozoravaju i nastavnici i studenti, negativno utječe na kvalitetu kliničke obuke te zahtijeva promišljeno pedagoško djelovanje. Pregled relevantne literature pokazuje da ovaj problem ne zahtijeva nužno potpunu promjenu kurikula, već se ciljanim prilagodbama metoda poučavanja može znatno smanjiti fenomen zaborava i poboljšati prijenos znanja u horizontalnom sustavu studija. U ovom preglednom radu autori kritički analiziraju vlastita iskustva u poučavanju i u razvoju vertikalno strukturiranih nastavnih materijala kao alata za prevladavanje uočenih poteškoća. Osim toga, predlažu dodatne pedagoške metode, uključujući interaktivno učenje, ponavljanje ključnih sadržaja i upotrebu suvremenih digitalnih alata. Predloženi pristupi
ne samo da smanjuju pojavu zaborava nego i pridonose povećanju studentskog samopouzdanja, boljoj pripremljenosti za više godine studija te učinkovitijem suočavanju s profesionalnim izazovima nakon diplome. Rad donosi smjernice koje mogu poslužiti kao praktičan vodič nastavnicima u unapređenju nastavnog procesa unutar biomedicinskih studijskih programa.

Keywords

veterinarska medicina; fenomen zaborava; horizontalna organizacija poučavanja; vertikalna integracija; digitalni nastavni materijali

Hrčak ID:

332416

URI

https://hrcak.srce.hr/332416

Publication date:

20.6.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 243 *